سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزیابی منازل مناطق آسیب‌دیده زلزله‌زده خان‌زنیان

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس به همراه تعدادی از ارزیابان این بنیاد از مناطق آسیب‌دیده زلزله اخیر خان‌زنیان بازدید کرده و میزان خسارت‌های آنجا را مورد بررسی قرار دادند.

سیدعلیرضا حمیدی به همراه تعدادی از ارزیابان بنیاد مسکن شهرستان شیراز در مناطق زلزله‌زده خان‌زنیان حضور یافت و گفت: از همان ساعت‌های نخست بروز زمین‌لرزه در خان زنیان، کارشناسان بنیاد در کنار مردم حضور یافتند.

او تصریح کرد: ارزیابان با حضور خانه به خانه و مشاهده سطح خسارت‌ها ارزیابی‌های انجام شده را به بنیاد مسکن شهرستان شیراز انتقال می‌دهند.

حمیدی گفت: با تأمین اعتبارات و منابع و تصویب اقداماتی که باید در راستای ترمیم خسارت‌ها در این منطقه صورت گیرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بنیاد مسکن نسبت به جبران خسارت‌ها و اعطای تسهیلات بانکی در این منطقه مبادرت خواهد ورزید.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تأکید بر اینکه بنیاد در همه شرایط بحرانی در کنار مردم است، افزود: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در همه شرایط بروز زلزله و خسارت در مناطق آسیب‌دیده حضور یابد و کار اصلی ارزیابی و تعیین خسارت‌ها را انجام دهد.

او همچنین بر لزوم مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد و افزود: در طول ۲سال گذشته ۲۳هزار و ۱۲۱ واحد با اعتبار ۱۶ هزار و ۱۱۳ میلیارد ریال مقاوم‌سازی شده است.

حمیدی تصریح کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۵۴هزار و ۷۷۶واحد مسکن روستایی معادل ۶۷.۷درصد واحدها مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن فارس به بیان تعداد واحدهای بازسازی شده پس از حوادث پرداخت و یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۸۳۶ واحد با اعتبار ۴هزار و ۸۲۵ میلیارد ریال بازسازی شده و یک هزار و ۲۸۰واحد در حال بازسازی است؛ این در حالی است که تعمیرات حدود ۲هزار و ۴۴۷ واحد با اعتبار یک هزار و ۲۲۴ میلیارد ریال نیز انجام شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.