سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات فروش ۹ خودروی وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد

سامانه یکپارچه صرفاً جهت انتخاب خودرو‌ها از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ در دسترس خواهد بود.

سامانه یکپارچه در جدیدترین اطلاعیه خود اعلام کرد: به اطلاع آن دسته از متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی که در مرحله اول ثبت نام نموده و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌رساند، سامانه صرفاً جهت انتخاب خودرو‌ها به شرح جدول زیر از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۰۲ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه ۱۴۰۲/۰۸/۰۵ در دسترس است.

در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچ‌گونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت نام کنندگان قبلی است.

تبصره ۱- قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره ۲- قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارائه کلیه مستندات و مدارک مثبته و بر اساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌گردد.

تبصره ۳- ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.

تبصره ۴- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰ درصد قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌گردد.

تبصره ۵- عدم واریز وجه حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گردد.

تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قرارداد‌های منعقده ۳ ماه است لذا واردکنندگان می‌بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوت‌نامه تکمیل وجه بر اساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.

تبصره ۷- در صورت تأخیر در تحویل، قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم تأخیر در تحویل مقرر در آئین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قرارداد‌های مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی‌باشند.

تبصره ۸- تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۹- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده‌اند، ولی هنوز دعوت نامه‌ای از شرکت‌ها دریافت نکرده و تمایل به انتخاب یکی از خودرو‌های فوق را دارند می‌توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.

*در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودرو به قوت خود باقی است.

* در صورت لغو سفارش قبلی، اولویت قبلی برای دریافت خودرو حذف و باید انتخاب جدید انجام شود.

* تا زمانی که متقاضیان عرضه‌های قبلی خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای آن خودرو‌ها برای سایر اولویت‌ها صورت نخواهد گرفت.

تبصره ۱۰- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آئین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۲
یک تصمیم به نفع مردم نگرفتید تمام به نفع پولدار ومافیاست
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
به حال جامعه ای که تو پشت کامپیوترش نشستی و نظرات مردم را رد یا تایید میکنید باید گریست . با این مدیریت کشور چه اصولگرا چه اصلاح طلب جایی میرسیم با این تورم که چند سال دیگه باید تو فروشگاه محله مون صدا بزنیم آقا تن ماهی ارزونتر نداری 875000تومانی . پفک نودهزارتومانی یا تایید لباسشویی 180000ت .
ناشناس
۱۱:۰۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
امان از درد بی نوایی
ناشناس
۱۰:۳۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
یکی میمرد از درد بی نوایی
یکی گفت زردک میخواهی
80 میلیون لنگ پرایدن اینا ورداشتن ماشین لوکس وارد کردن
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
مردم پراید ارزون میخواین نه اینا
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
آدم حس میکنه از قصد مردم رو دارید اذیت میکنید .
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
خجالت آوره واقعا . مافیا رو باید چطور تعریف کرد ؟!
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
آدم احساس شرمساری میکنه با این بی عرزگی در خودروساازی و این قیمتها
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
چرا باید باز هم واردات فقط از طریق خودرو ساز ها انجام بشه ؟؟؟؟؟
همیشه طولانی کردن زمان بهانه ای هست تا خودرو سازها و سرمایه دارها راهی برای لابی کردن و دور زدن قوانین وضع شده به نفع مردم رو پیدا کنن
الان دوباره قیمت خودرو های جدید وارداتی نزدیک قیمت بازار شده و هیییچ تاثیری در قیمت خودرو ها نداره
ناشناس
۰۷:۴۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
واقعا این بود خودرو های اقتصادی وارداتی؟؟؟
بقول یه بنده خدایی (علی برکت اله)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
خودروی اقتصادی خنده داره به خدا قشنگ رانت ایجاد کردن.. نوش جونتون
ناشناس
۰۶:۳۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
وزیر صمت باید جواب بدن که این خودروها را برا کی وارد کردن؟ برای چه قشری؟ مگه شعار ندادن که واردات خودرو نهایتا تا سقف 400 یا 500میلیون. وزیر باید استیضاح بشه البته اگر شب قبل استیضاح خودروی شاسی بلند نبرن در خانه نماینده ها... ی
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
خلایق هر چه لایق
ناشناس
۰۱:۱۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
خدا وکیلی شرم نمیکنید. با این قیمت ها فقط آه مظلوم گیرتون میاد. حسرت زندگی به دل خیلی ها مونده. اصلا وقتی خیلی ها نمیتونن بخرن چرا وارد کردین؟
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
واینجوری بود ک خودروهای وارداتی ارزان قیمت شدن!!!!
محمد
۰۰:۲۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
قیمت جهانی کیاسلتوس بسته به تیپ و آپشن بین ششصدوپنجاه میلیون تایک میلیاردوپنجاه میلیون که البته بعیده مدلهای فول باشندتازه اینم قیمت علی الحساب ممکنه قیمتشون بیشترهم بشن یعنی واقعا آدم پولدارهست که ازاینابخره؟?
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
برا مایه دارا خودرو وارد کردن . واقعا متاسفم
اینجانب
۲۱:۰۳ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
با قیمت نامعلوم با زمان تحویل نامعلوم چه وضعشه بخدا
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
به نظر شما با این قیمت‌های میلیاردی به قشر ضعیف کمکی میشه؟
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
چه قیمتهایی
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
هیچ فرقی در بازار ازاد نداره
ناشناس
۱۸:۰۴ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
زحمت کشیدین
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
هر جا بحث خودرو است پای مافیا در میان است
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
خودرویی که نهایتاً ۴۰۰ میلیون می‌ارزد چرا بالای یک میلیارد فروخته می شود ؟
ناشناس
۲۱:۵۶ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
کدام یک میلیارد پول دریافتی علی الحساب نه قیمت قطعی
Prattler
۱۷:۳۵ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
خودروی وارداتی لفظ اشتباهی هستش ، باید بگید خودروهای دهکهای ۱ تا ۳ و مدیران و مسئولان ، ۸۵ درصد مردم توانایی خرید با این قیمتهارو ندارند ، کلا ۶۰ درصد مردم پراید و مشتقاتش رو دارند ، ۲۵ درصد محصولات زیر ۸۰۰ میلیونی و ۱۵ درصد هم بالای یک میلیارد ، این آمار مربوط به ۵۰ درصد مردمیه که خودرو دارند و در اصل نیمی از جمعیت مردم اصلا توانایی خرید یک پراید مدل ۸۵ هم ندارند ، نتیجه اینکه قوانین همیشه داره به نفع قشر سرمایه دار و مرفه تنظبم و تصویب میشه که مسئولین هم جزئی از اونها هستن
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
برعکس گفتی دوست من . دهک های یک تا ۳ ضعیف ترینن.
دهک های ۸ تا ۱۰
ناشناس
۰۶:۳۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۲
احسنت خوب شد باشگاه خبرنگاران تایید کرد