سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری:

۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه برای شرکت‌های فناور و دانش بنیان اختصاص می یابد

به منظور توسعه فناورین‌های نوین و دانش بنیان کشور طی ۲ سال آینده ۳۰ هزار میلیارد ریال بودجه تعریف می‌شود.

 محمدجواد صدری‌,مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست ستاد دانش بنیان استان همدان گفت: فعالیت فناوری‌های دانش بنیان در همدان به سمت اقتصادی می‌رود که این مساله گام مهمی برای رشد فناوری در این استان است.

او گفت: در دنیای فناوری و در استارت آپ‌ها جلوتر از بقیه کشور‌ها هستیم، اما نتوانسته ایم آن‌ها را در شرکت‌های بزرگ اجرایی کنیم و در این بخش عقب هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فناوری‌ها و فعالیت‌های دانش بنیان باید بتواند به اقتصاد و صنعتی سازی تبدیل شود تا بهره لازم در جامعه از آن گرفته شود.

صدری مهر یکی از راه‌های موفقیت دانش بنیان‌ها را ایجاد مراکز هم آفرینی برای نزدیک کردن دانشگاه‌ها و مراکز علمی به مشکلات مساله محور دانست و خواستار حرکت دانشگاه‌ها به این سمت شد.

او گفت: معاونت علمی ریاست جمهوری می‌تواند منابع و اختیارات را به استان‌های پیشرو در فناوری تفویض کند که یکی از این استان‌ها همدان است.

مدیرکل دفتر توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوریبا بیان انیکه بخش‌های خصوصی توانمند در زمینه دانش بنیان باید ایجاد شود گفت: باید اعتبار مالیاتی صنایع بزرگ در بخش‌های پژوهشی و تحقیقاتی و فناورانه هزینه شود تا ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

مصدری مهرگفت: از ایجاد کارخانه نوآوری حمایت می‌کنیم تا بتواند کمک خوبی برای پیشرفت اقتصاد کشور باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.