سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت اسیر صهیونیست از حُسن رفتار نیرو‌های مقاومت

زن ۸۵ ساله صهیونیستی پس از آزاد شدن از حُسن رفتار نیرو‌های مقاومت و توجه به سلامتی او گفت.

یوچوید لیفشیتز، زن ۸۵ ساله صهیونیست که شامگاه دوشنبه توسط نیروهای حماس آزاد شد، روایت کرد که پس از اسارت در ۷ اکتبر، به صورت مخفی به شبکه عظیم تونل‌های حماس برده شد.

براساس گزارش سی ان ان، دختر لیفشیتز به نقل از او توضیح داد: «آن‌ها چند کیلومتر روی زمین خیس راه رفتند. یک شبکه عظیم از تونل‌ها در زیرزمین وجود دارد. که مادر آن را شبیه به تار عنکبوت توصیف کرد.»

لیفشیتز گفت: «وقتی به آنجا رسیدیم، نیروهای حماس به ما گفتند که آن‌ها افرادی هستند که به قرآن ایمان دارند و به ما آسیب نمی‌رسانند و ما همان شرایطی را خواهیم داشت که آن‌ها در تونل‌ها دارند. نگهبانان و یک امدادگر و یک پزشک بودند که مراقب وضعیت ما بودند و همان دارویی را که نیاز داشتیم به ما می‌دادند.ما هم مثل آن‌ها نان با پنیر و خیار می‌خوردیم.»

او در پاسخ به سوالی که از وی مبنی بر اینکه چرا با نیروی مقاومت فلسطینی که او و یک زن مسن دیگر را در جریان آزادی همراهی می‌کرد، دست داد، پاسخ داد که این کار را به این دلیل انجام داده است که آن‌ها «با او و بقیه اسرا به خوبی رفتار کرده‌اند و از اسیران مراقبت می‌کنند.»

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، دیروز دوشنبه اعلام کرد که این گردان‌ها با میانجیگری مصر و قطر، دو زندانی نوریت اسحاق و یوچوید لیفشیتز را برای کمک‌های بشردوستانه آزاد کرده‌اند.

حماس پیش از این نیز یک مادر و دختر دو تابعیتی آمریکایی صهیونیستی را آزاد کرد که آنان نیز تاکید کردند نیروهای مقاومت به آن‌ها لباس دادند و به آن‌ها آزار نرسانند. 

جنگ میان گروه های مقاومت فلسطین علیه اسرائیل و بمباران وحشیانه غزه توسط رژیم اشغالگر قدس وارد پانزدهمین روز خود شده است. جنگی که بی سابقه ترین ضربه امنیتی، اطلاعاتی و نظامی را از سوی مقاومت فلسطین به اسرائیل وارد کرده و رژیم اشغالگر قدس برای سرپوش نهادن بر شکست خود، در حال ارتکاب جنایات تمام عیاری علیه مردم غزه است. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.