سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پویش بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع شهرستان بهار

پویش بذرکاری در ۲۰۰ هکتار از مراتع روستای آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار اجرا شد.

فرماندار بهار در این پویش گفت: مجموع زمین‌های شهرستان بهار ١٣٣ هزار هکتار است، که از این میزان حدود ۴۲ هزار هکتار به اراضی ملی و منابع طبیعی اختصاص دارد.

 مجتبی فیض اللهی گفت: شهرستان بهار جنگل طبیعی ندارد و تاکنون در این شهرستان حدود ۶۳۰ هکتار جنگل دستکاشت ایجاد شده است.

او با اشاره به اینکه گونه‌های مختلفی در جنگل‌های دستکاشت عرصه منابع طبیعی شهرستان کشت شده‌است، افزود: بادامک، اُرس، اگ ارژن، زالزالک، سماق، نسترن، سنجد و داغداغان گونه‌های کم‌آب‌بر و سازگار با محیط از جمله گونه‌های مختلفی است که در کاشت جنگل‌های دستکاشت این شهرستان به‌کار رفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان هم گفت: عرصه منابع طبیعی آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار ۵۰۰ هکتار است که منابع طبیعی شهرستان بهار امسال ۲۰۰ هکتار آن را برای بذرکاری و نهال‌کاری در نظر گرفته است.

اسفندیار خزائی افزود: با کشت بذر و ایجاد فضای سبز مناسب در آینده می‌توان این منطقه را به یک محدوده گردشگرپذیر تبدیل کرد.
مدیر منابع طبیعی شهرستان بهار هم بگفت: با پویش بذرکاری و نهال‌کاری به دنبال افزایش سطح جنگل‌های دستکاشت شهرستان و تحقق پویش ملی کاشت یک میلیارد درخت هستیم.

مهدی محمدی از کاهش ۳۵۰ درصدی آتش‌سوزی مراتع این شهرستان از ابتدای سال تاکنون نسبت به پارسال خبر داد و افزود: پارسال در شش هکتار از مراتع شهرستان بهار آتش‌سوزی به وقوع پیوست که این میزان در سال‌جاری به ۱/۵ هکتار کاهش یافته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.