سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبان خواستار برگزاری نشست سه جانبه با پاکستان است

طالبان در تلاش است با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل و دولت پاکستان نشستی با موضوع بررسی مشکلات مهاجرین افغانستانی در این کشور برگزار کند.

به دنبال مخالفت پاکستان با برگزاری نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در اسلام آباد، وزارت امورمهاجرین طالبان در تلاش برای برگزاری این نشست، با توجه به مشکلات مهاجرین افغانستان در پاکستان و همچنین سردی هوا، در کابل است.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان امروز از برگزاری نشست مشترک با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان خبر داده و گفته است: در این نشست که میتوان به آن نشست مقدماتی قبل از نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و سازمان ملل نام داد، مولوی عبدالرحمن راشد معین مسلکی و به اشتراک، مسئول کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و شماری از رؤسای مرکزی این وزارت شرکت داشتند.

در خبرنامه این وزارت گفته شده که معین مسلکی وزارت امور مهاجرین، با یادآوری از روند اخراج مهاجرین از پاکستان، مشکلات عودت کننده ها و سردی هوا، گفته است که این وزارت به دلیل اینکه پاکستان به نشست سه جانبه( افغانستان، پاکستان و کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان) در آن کشور موافقت نکرده، این وزارت تصمیم گرفت که این نشست در کابل برگزار شود و موضوع از طریق وزارت امور خارجه با پاکستان به اشتراک گذاشته شود.

به گفته این وزارت پاکستان تاکنون در مورد شرکت و یا عدم شرکت خود در این نشست اطلاع نداده است.

مسئول کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، در این نشست گفته که لازم است پاکستان موافقت و یا عدم موافقت خود را در این مورد هرچه زود تر بیان نماید.

همچنین اعلام شد کمیساریای عالی سازمان ملل منحیث جانب سوم نشست سه جانبه، آماده همکاری در قسمت هماهنگی و برگزاری این نشست است.

این در حالی است که پاکستان اخیرا تصمیم گرفته که بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی را از این کشور اخراج کند؛ این مسأله واکنش طالبان را در پی داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.