سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرملین: روسیه در آسیب به خط لوله «بالتیک کانکتور» دست نداشته است

دیمیتری پسکوف ادعای کشور‌های اروپایی مبنی بر دست داشتن روسیه در حادثه رخ داده برای خط لوله گازی بالتیک کانکتور را رد کرد.

وقوع انفجار در خط لوله نورد استریم که گاز روسیه را از زیر دریای بالتیک به آلمان می‌رساند باعث خشم مسکو شد، زیرا شواهد امر از دخالت کشور‌های غربی در این حادثه حکایت داشت. با این حال، این آخرین حادثه از این نوع در دریای بالتیک نبود. 

به گزارش تله تریدر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد روسیه هیچ نقشی در حادثه رخ داده برای خط لوله گاز بالتیک کانکتور (Balticonnector) در دریای بالتیک نداشته است. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که ادرگارز رینکویکس، رئیس جمهور لتونی پیشنهاد داده بود اگر مشخص شود مسکو در حادثه رخ داده برای این خط لوله گازی دست داشته باشد، کشتی‌های روسی اجازه عبور از دریای بالتیک را نداشته باشند. 

تحقیقات فنلاند حاکی از آن است که یک عامل خارجی باعث آسیب به خط لوله گاز بالتیک کانکتور بوده است. هلسینکی در این زمینه انگشت اتهام خود را به سمت روسیه نشانه گرفته است. 

بالتیک کانکتور یک خط لوله گاز است که از شهر اینکو در فنلاند تا پالدیسکی در استونی امتداد دارد و بخشی از آن از زیر دریای بالتیک عبور می‌کند. این خط لوله اکنون به دلیل آسیب، دچار افت فشار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۱۱:۲۰ ۰۲ آبان ۱۴۰۲
روسیه خوب کاری کردی ،بیشتر ازاین کارها انجام بده.