سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان کامل در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید نان کامل یا همان نان با سبوس و جوانه کامل، ۲۰ درصد افزایش یافت.

حسن رضاپور در کارگروه گندم، آرد و نان استان با اشاره به اینکه تولید نان کامل یا همان نان با سبوس و جوانه کامل، در واحد‌های خبازی استان در دستور کار قرار گرفته گفت: کارخانه آرد و نشاسته استان مکلف به تولید آرد کامل شده است.

رضاپور اضافه کرد: هنوز قیمت مشخصی برای نان کامل در سطح استان تعیین نشده است، ولی به طور آزمایشی و طی یک ماه، این نوع نان ۲۰ درصد بیشتر از نان معمولی عرضه خواهد شد.

حسن رضاپور همچنین با اشاره به وجود ۷۰۰ واحد خبازی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: به علت ضعف اتحادیه و فرمانداری بویراحمد در توجیه خبازان، آرد این شهرستان با کسری مواجهه شده است.

وی اضافه کرد: ۱۲ هزار کیسه آرد سهمیه‌ای استان نیز به علت تخلف واحد‌های خبازی در سهمیه نانی‌نو به ثبت رسیده است.

رضا پورافزود: بالاترین کسری سهمیه آرد مربوط به شهرستان بویراحمد است که حوزه اقتصادی این آمادگی را دارد که از طریق این سامانه آموزش‌های لازم را به واحد‌های خبازی ارائه دهد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری در خصوص اختصاص سهیمه ترمیمی آرد به واحد‌های خبازی گفت: ۲۵ درصد آرد ترمیمی در اختیار فرمانداران و ۱۰ درصد در اختیار استانداری برای موارد استثنایی است.

رضاپور گفت: ۹ واحد نانوایی در شهر سرفاریاب وجود دارد که ۶ واحد تعطیل هستند و در مواردی مردم برای تامین نان مشکلاتی دارند که آرد ترمیمی برای رفع این مشکل در اختیار چنین واحد‌هایی قرار می‌گیرد.

وی در ادامه فرسوده و غیر استاندارد بودن تجهیزات خبازی‌ها را عامل کیفیت پایین نان در استان دانست و گفت: اداره کل استاندارد بازده زمانی دو ماهه برای استانداردسازی تجهیزات برای خبازی‌ها در نظر گرفته است که امید می‌رود همه واحد‌های خبازی استان در این زمینه همکاری کنند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری عنوان کرد: درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد نانوایی در مسکن مهر شهر‌های یاسوج، گچساران و دهدشت شده است که مجوز راه اندازی به شرط ساکن بودن متقاضی در خود مسکن مهر داده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.