سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگ و میر با مونوکسید کربن ۵۵ درصد در همدان رشد کرده است

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت:در نیمه نخست امسال ۱۴ نفر بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن در استان جان باخته اند.

محمد مالمیر سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه مرگ و میر با مونوکسید کربن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد داشته است,گفت:  آمار فوتی‌ها در مدت مشابه سال قبل ۹نفر بود.

او گفت: با سرد شدن هوا و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی گازسوز در منازل، ادارات و اماکن تجاری، پزشکی مرگ‌های ناشی از گازگرفتگی با مونوکسید کربن یا گاز CO افزایش می‌یابد مردم هنگام راه اندازی بخاری از افراد کارشناس کمک بگیرند.

سرپرست اداره کل پزشکی قانونی استان همدان گفت: این اداره کل به استناد داده‌های آماری موجود با هشدار نسبت به افزایش مرگ ناشی از مسمومیت با گاز منواکسیدکربن بر رعایت نکات ایمنی در نصب و بکارگیری وسایل گرمایشی در فصل پاییز و زمستان تاکید و به همشهریان توصیه می‌کند در فصل پاییز و زمستان در استفاده از وسایل گرمازا که بیشتر به سیستم گاز شهری متصل است، نهایت دقت را داشته باشند.

مالمیر گفت: شهروندان با استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

او گفت: علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، استفراغ، درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست و در بیماران مبتلا به ناراحتی‌های قلبی ممکن است تشدید بیماری یک علامت هشدار دهنده باشد.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.