سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سامانه‌های نوین آبیاری در چهار هزار هکتار زمین کشاورزی خراسان رضوی در دست اجراست

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: هم اکنون سامانه های نوین آبیاری در سطحی معادل چهار هزار و ۱۱۳ هکتار از زمینهای کشاورزی استان در دست اجراست.

جعفر جوادی گفت: سامانه‌های آبیاری نوین شامل آبیاری قطره‌ای، بارانی و کم فشار می‌شود و به خصوص در شرایط کنونی خشکسالی و اقلیمی خطه خراسان رضوی بسیار لازم و موثر در مدیریت مصرف آب و نیز کشاورزی اصولی است.

وی با بیان این که طی سال گذشته چهار هزار و ۳۷۶ هکتار از زمینهای کشاورزی استان زیر پوشش این سامانه قرار گرفته است اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح سیستم های آبیاری تحت فشار از سال ۱۳۷۱ تا کنون ۱۹۶ هزار و ۲۴۳ هکتار از زمینهای کشاورزی این استان زیر پوشش این سامانه قرار گرفته‌ است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: اجرای سامانه های نوین آبیاری نه تنها موجب افزایش بهره وری منابع آب و خاک می شود بلکه با جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به حاشیه شهرها تاثیری مثبت در مسایل اجتماعی و زیست محیطی به جا می‌گذارد.

جوادی افزود: افزایش بهره وری از ۲ منبع ارزشمند آب و خاک با ارتقای بازده آبیاری قابل تحقق است و در این راستا ۲ برنامه اصلی شامل توسعه و اجرای سامانه های نوین آبیاری و عملیات انتقال آب با لوله و نیز اجرای عملیات آب و خاک در سطح مزارع در دستور کار مدیریتهای آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان قرار دارد.

او اضافه کرد: در مجموع ۳۹۰ هزار هکتار زمین مستعد برای اجرای شیوه های نوین آبیاری در خراسان رضوی وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.