سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست دفتر امور حلال و روابط بین الملل سازمان ملی استاندارد ایران

خراسان شمالی ظرفیت و جایگاه خوبی در حوزه حلال دارد

خراسان شمالی پتانسیل و ظرفیت خوبی برای فعالیت در حوزه حلال دارد و جایگاه استان در بخش صادرات محصولات حلال هم ویژه است.

 ابراهیم ابراهیمی در همایش روز ملی استاندارد در سالن آمفی تئاتر پتروشیمی بجنورد گفت: بیش از دوازده کشور غیر اسلامی درخواست همکاری با دفتر امورحلال دارند و در بین ده کشور صادرکننده نشان حلال، حتی یک کشور اسلامی وجود ندارد و بازار جهانی حلال را به خود اختصاص داده اند.
ابراهیمی گفت : در بین شش کشور وارد کننده محصولات حلال کشور اسلامی وجود ندارد لذا باید نقش خود را در بازار‌های جهانی حلال بهبود ببخشیم.
او گفت: در چشم انداز بیست ساله ۱۴۰۴، ایران از کشور‌های پیشرو در تمام امور باید قرار گیرد که یکی از این امور استاندارد است.
سرپرست دفتر امور حلال و روابط بین الملل سازمان ملی استاندارد ایرانگفت :  سازمان ملی استاندارد در کیفیت بخشی به محصولات نقش فعال و سازنده‌ای دارد،  استاندارد تنها سازمانی است که موفق به کسب جایزه کیفیت شده است.
استاندار خراسان شمالی هم گفت: برند استاندارد نباید به راحتی بر روی یک محصول قرار گیرد بلکه باید در جایگاه واقعی خود اعمال شود.
محمدرضا حسین نژاد گفت: در حوزه سلامت محیط کاری، استاندارد سازی نقش مهمی ایفا می‌کند لذا در کنار مباحث مهم بازرگانی، تجارت، ساختمان، آسانسور، مواد غذایی و. هزینه استاندارد سازی برای کیفی سازی محصولات حائز اهمیت است.
استاندار خراسان شمالی ترویج فرهنگ سازی در حوزه استاندارد را یک مقوله مهم عنوان کرد و افزود: اهمیت به حوزه استاندارد به عنوان یک برند در بین مردم و سازندگان باید این حس را به وجود آورد تا دیگر نیازی به اهرم‌های قانونی نباشد.
در پایان این همایش با حضور استاندار خراسان شمالی از برگزیدگان هفته ملی استاندارد تقدیر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.