سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۸۲ درصد انار آذربایجان شرقی در شهرستان جلفا

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از تولید ۸۲ درصد انار استان در شهرستان جلفا خبر داد.

آقای کرامتی گفت: سالانه هفت هزار و ۵۰۰ تن انار از باغ‌های استان آذربایجان شرقی برداشت می‌شود.

وی سطح زیر کشت انار در آذربایجان شرقی را  ۶۸۵ هکتار اعلام کرد و ادامه داد: از این میزان ۶۳۰ هکتار باغ‌های بارور و ۵۵ هکتار نیز غیر بارور هستند و این باغ‌ها به طور عمده در سطح شهرستان‌های جلفا، خداآفرین، میانه و هوراند قرار دارند.

آقای کرامتی با بیان اینکه سطح باغ‌های انار شهرستان جلفا ۴۵۸ هکتار است که این رقم نزدیک به ۷۰ درصد از سطح باغ‌های انار استان را تشکیل می‌دهد اضافه کرد: شهرستان خدا آفرین با ۱۹۴ هکتار و میانه با ۳۳ هکتار سطح زیرکشت حایز رتبه‌های بعدی هستند که عمده ارقام انار استان بومی، گلوشاه، ساوه، ترش خونین، ملس و آق شاور را شامل می‌شود.

وی اظهار کرد: محصول انار آذربایجان شرقی به صورت تازه خوری، تهیه کنسانتره و رب انار مصرف می‌شود و متوسط عملکرد استان ۱۲ تن در هکتار است اما در باغ‌های شاخص تا ۳۵ تن انار در هکتار نیز تولید می‌شود.

آقای کرامتی با اشاره به اینکه انار میوه اختصاصی مناطق نیمه گرمسیری است و گرمای زیاد باعث سوختگی و سرمای زیاد باعث ترکیدگی آن می‌شود گفت: میوه انار را به محض رسیدن باید چید در غیر این صورت بیشتر میوه‌های درشت در اثر سردی هوا صدمه دیده و می‌ترکند و باید دقت کرد که انار حتی‌المقدور در مواقع بارندگی و یا شبنم چیده نشود زیرا انار آبدیده زودتر ترک خورده و در انبار می‌گندد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.