سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نجات محکوم به قصاص در بانه از دار مجازات

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاش‌های دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان خبر داد.

بهادر اسدی اظهار کرد: در راستای برنامه‌های ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر توسعه صلح و سازش و میانجیگری و با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی شهرستان بانه، فرد محکوم به قصاص نفس از زندان آزاد شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: سال ۱۳۹۹ بر اثر نزاع بین ۲ جوان در روستای میرآباد سفلی از توابع شهرستان بانه، یک فقره قتل اتفاق می‌افتد که پس از دستگیری قاتل و شکایت اولیای دم متوفی و طی مراحل دادرسی، رای به قصاص نفس در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

وی یادآور شد: با دستور دادستان بانه، پرونده مذکور برای صلح و سازش به معتمدین شهرستان ارجاع شد که با تلاش‌های شبانه روزی این افراد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده مختومه شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

اسدی با تقدیر از تلاش‌های معتمدین و متنفذین محلی در فراهم کردن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد، اضافه کرد: در استان کردستان ظرفیت‌های بالقوه و بالایی برای حل و فصل اختلافات مردم وجود دارد که باید از این توانمندی‌ها به بهترین شیوه استفاده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.