سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان‌ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجرایی رئیس جمهور:

مشکلات آزاد راه قم - اراک باید تا یک ماه آینده حل شود / برای ۳۰ سال پروژه نیمه كاره در کشور وجود دارد

منصوری گفت: موانع و گره مشکلات آزاد راه قم - اراک باید طی یک ماه آینده برطرف شود.

 محسن منصوری معاون اجرایی رئيس جمهور در سفر به قم و بازدید از آزاد راه قم - اراک، با تاکید بر ضرورت تحقق کامل مصوبات سفر رئيس‌جمهور به قم گفت: مصوبات سفر رئيس جمهور به استان‌ها در حکم مصوبات هیات دولت و لازم‌الاجرا است و موانع، مشکلات و گره مشکلات آزاد راه قم - اراک باید طی یک ماه آینده برطرف و روند عملیات عمرانی آن با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی افزود: برای پیشبرد و به سرانجام رسیدن پروژه‌های عمرانی باید از تدابیر جدید در تامین منابع پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

منصوری با بیان اینکه برای ۳۰ سال پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای تامین مالی هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بانک مالی در فاز نخست طرح کنار گذر قم - اراک، اقدام‌های لازم برای ابلاغ از سوی بانک مرکزی را شخصا پیگیری خواهم کرد.

محمود ملازینل سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور نیز گفت: آزاد راه کنار گذر قم - اراک، تکمیل کننده حلقه مفقوده آزاد راهی شمال -جنوب کشور و همچنین بزرگراهی مشهد مقدس تا قم و سپس به سمت مرز‌های غربی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای اینکه حلقه مفقوده شبکه آزادراهی کشور تکمیل شود باید آزاده کنار گذر قم - سلفچگان و راهجرد و سپس اراک به طول ۱۳۰ کیلومتر تکمیل شود.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور افزود: این آزاده راه هم‌اکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که سهم آورده بخش خصوصی در این طرح ۷۰ درصد و سهم دولت ۳۰ درصد است.

وی یادآور شد: آزاده راه کنار گذر قم و قم - سلفچگان و راهجرد با تلاش و اقدامات انجام شده در فاز نخست آن به طول ۳۲ کیلومتر به بهره‌برداری خواهد رسید.

ملازينل تصریح کرد: چهار هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از این طرح در فاز نخست آن اعتبار نیاز است که تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان از آن تامین شده است.

آزادراه قم - اراک به طول ۱۱۰ کیلومتر است که به عنوان کنار گذر شمالی شهر قم و بخشی از آزادراه سراسری تهران- بندرامام خمینی محسوب می‌شود.

محسن منصوری در سفر امروز خود به قم از چند طرح عمرانی این استان بازدید بعمل خواهد آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۳ دی ۱۴۰۳
سرمایه های خرد مردم به سمت تکمیل پروژه های عمرانی هدایت شود
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۱ دی ۱۴۰۳
دولت با کسری بودجه مواجه شده و پروژه های عمرانی را بلاتکلیف رها کرده
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۶ آذر ۱۴۰۳
تعریض و عقب نشینی جاده اراک قم در محدوده روستاهای حاجی آباد و کارچان و قلعه نو انجام شود . عرض شانه خاکی جاده افزایش یابد . چون تردد تریلی ها و کامیون ها در این بخش جاده خیلی زیاد هست و امکان تصادفات جاده ای افزایش می یابد
ناشناس
۲۳:۵۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۳
تعریض جاده اراک قم در محدوده امامزاده جعفر و حذف پیچ های خطرناک
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۷ آذر ۱۴۰۳
عملیات احداث محور فرعی اراک-خنداب موسوم به خارپهلو-مهرآباد که یکی از راه‌های دسترسی شهرستان خنداب به شهرستان اراک است با ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی به شکل نیمه کاره رها شده
ناشناس
۱۸:۲۳ ۱۳ آذر ۱۴۰۳
جاده ملایر به خنداب باید تعریض و بهسازی و ۴ بانده شود
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۹ آبان ۱۴۰۳
ایجاد صندوق های سرمایه گذاری پروژه در بورس برای تامین مالی پروژه های عمرانی ضروری است
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۳ آذر ۱۴۰۳
با فروش اوراق صکوک
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ آبان ۱۴۰۳
جاده اراک قم نیاز به استراحتگاه و اقامتگاه های بین راهی جدید دارد .
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۰ آذر ۱۴۰۳
عرض شانه خاکی کنار جاده باید افزایش یابد
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۳
آزادراه قم _ سلفچگان _ راهجرد نهایتا به اتوبان اراک فرمهین متصل می‌شود .
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۳
احداث این آزادراه در کاهش مصرف سوخت، موثر است
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۳
کاهش مسافت اراک قم
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۳ آذر ۱۴۰۳
هر ۱۰ کیلومتر کاهش مصاف جاده باعث صرفه جویی روزانه ۱۰۰۰۰ لیتر گازوئیل و بنزین در جاده قم اراک میشود
ناشناس
۲۲:۰۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۳
ساخت زیرگذر یا تقاطع غیرهم سطح روستای خانه میران در مسیر جاده شازند اراک
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۳
احداث زیرگذر ( تقاطع غیرهم سطح ) در محل اتصال شهرجدید امیرکبیر به جاده قم اراک در دستور کار قرار گیرد .
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۳ آبان ۱۴۰۳
مثل هزاران پروژه عمرانی دیگر ، بلاتکلیف رها شده .
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۳
عرض شانه خاکی جاده قم اراک در محدوده قزل پارک افزایش یابد
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
ایمن سازی ۲ نقطه حادثه خیز شامل دوراهی خنداب و ورودی روستای خانه میران جاده اراک - توره در اولویت قرار گیرد
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
طرح احداث پل بر روی رودخانه در خیابان نیک‌اندیش حدفاصل بلوار غدیر به سمت جاده اراک قم اجرا شود
ناشناس
۰۰:۰۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۳
ساخت زیرگذر مقابل روستای ابراهیم آباد و شهسواران ضروری است
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
جاده اراک قم حوالی روستای سواریان و در محدوده دوراهی آشتیان باید تعریض و ایمن سازی شود
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۳ مهر ۱۴۰۳
بانک شهر می‌تواند تامین مالی کنارگذر اراک قم را برعهده گیرد
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۲ مهر ۱۴۰۳
فراخوان جذب سرمایه گذار برای آزادراه داده شود
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۳
احداث آزاد راه به شرکت های هندی واگذار شود
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۳
جاده کنارگذر شمالی اراک باید ۴ بانده و تعریض شود با نصب نیوجرسی وسط جاده
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۷ مهر ۱۴۰۳
نقدینگی و سرمایه های سرگردان به سمت تکمیل کردن پروژه های عمرانی ناتمام هدایت شوند
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۶ مهر ۱۴۰۳
وعده های توخالی
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۲ مهر ۱۴۰۳
شرکت ساخت و توسعه آزادراه های کشور باید سرمایه های خرد مردم را جذب کند
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۱ مهر ۱۴۰۳
جاده اراک قم مقابل سوهان فر‌وشی ها کم عرض و حادثه خیز هست .
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
بدون بودجه کافی ، تا ۱۰۰ سال دیگه این جاده افتتاح نمیشود
ناشناس
۲۱:۵۰ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
لطفا جاده ملایر خنداب تعریض شود
ناشناس
۲۱:۴۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
بودجه عمرانی استان مرکزی ناچیز هست
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
جاده قدیم قم تهران باید تعریض و ۴ بانده شود
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
مشکل آزادراه قم _ اراک ، مشکل مالی است که با فروش اوراق اجاره در بورس می توان این مشکل را حل کرد
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
جاده حادثه خیز اراک قم باید تعریض شود
ناشناس
۱۸:۵۲ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
جذب سرمایه از صندوق توسعه ملی انجام شود
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
جاده ملایر خنداب تعریض شود
ناشناس
۱۴:۳۰ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
با فروش اوراق صکوک در بورس می‌توان تامین مالی پروژه های عمرانی را به سرانجام رساند
ناشناس
۱۹:۲۸ ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
اوراق اجاره
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۳
پروژه های نیمه کاره با جذب سرمایه گذار تکمیل می‌شوند
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۳
عالیه