سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رکورد بیش از ۵۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور

رییس سازمان توسعه تجارت گفت:سال گذشته به رکورد بیش از ۵۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی رسیدیم که بر این اساس رکورد صادرات غیرنفتی شکسته شد.

ضیغمی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:طبق براورد انجام شده سال گذشته به رکورد بیش از ۵۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی رسیده ایم  که بر این اساس رکورد صادرات غیرنفتی شکسته شد.

او گفت: در حال حاضر به سمتی در حال حرکت هستیم که صادرات غیرنفتی کفاف مخارج ارزی کشور را بدهد.

ضیغمی گفت:در حال حاضر با کشور‌های مختلف از جمله کشور‌های آفریقایی، آمریکای جنوبی، جنوب و شرق آسیا را توسعه دهیم و با پیوستن به سازمان همکاری‌های شانگ‌های و بریکس این نوید وجود دارد که صادرات ما با کشور‌های عضو این پیمان‌ها نیز توسعه خواهد یافت.

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت:علاوه بر مراکز تجاری شرکت‌های مدیریت صادرات هم فعال شده است، البته طی یکی دو سال گذشته نسبت به مراکز تجاری غفلت‌هایی صورت گرفته بود که با احیای آن‌ها می‌توان از ظرفیت صادراتی آن‌ها استفاده کرد.

او گفت:در ۶ ماه ابتدای امسال با وجود اینکه بعضی از محصولات از جمله در حوزه پتروشیمی به لحاظ ارزشی کاهش داشته، اما به لحاظ وزنی رشد ۲۹ درصدی صادرات داشته‌ایم و از لحاظ ارزشی نیز در ۶ ماه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد رشد صادرات داشتیم.

به گفته او،  برنامه ایجاد نمایندگی‌های سازمان توسعه تجارت را نیز در کشور‌های هدف داریم.

برچسب ها: توسعه تجارت ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.