سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزان مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار دهند

رئیس مرکز خشکسالی گفت: علی‌رغم پیش‌بینی بارش‌های نرمال و فراتر از نرمال در پاییز و زمستان، کشاورزان باید مدیریت آب را در دستور کار قرار دهند.

آقای احد وظیفه گفت: طبق آمار سنوات قبل  ۲۵ درصد بارش‌های سالانه در پاییز، ۴۴ درصد در زمستان و ۲۵ تا ۲۶ درصد در بهار رخ می دهد که مدل های اقلیمی نشان می دهد بارش های نیمه دوم پاییز و نیمه اول زمستان امسال مطلوب و بالاتر از نرمال خواهد بود.

او با بیان اینکه کشاورزان نوار شمالی مشغول کشت و کار هستند، افزود:  تولیدکنندگان نوار جنوبی کماکان منتظر دریافت اولین بارش های پاییزه هستند. 

وظیفه ادامه داد:  فرآیند خروجی مدل های پیش‌بینی فصلی نشان می‌دهد که حوضه‌های آبریز رودخانه هیرمند و تالاب هامون در چندماهه نخست سال آبی جدید، با احتمال ۴۰ تا ۷۰ درصد، بارش تجمعی در حد نرمال تا بیشتر از نرمال خواهند داشت.

رئیس مرکز خشکسالی افزود: در مناطق شیبدار با پتانسیل وقوع روان‌آب و سیلاب متناسب با میانگین بلندمدت بارش تجمعی منطقه و مناطق با کمبود پوشش گیاهی اقدامات آبخیزداری و ساخت آب بندهای فنی مناسب توسعه داده شود.

او گفت: با وجود کاهش بارش و خشکسالی سال های اخیر نباید انتظار داشت که بارش های نرمال و فراتر از نرمال بتواند کمبود سال های اخیر را جبران کند، براین اساس کشاورزان باید مدیریت آب در کشت را در دستور کار قرار دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.