سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز تعمیرات واحدهای نیروگاهی همزمان با پایان اوج مصرف برق پیک تابستان

شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای سیستان و بلوچستان بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدهای نیروگاه تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خود را آغاز کرد.

 مدیر‌عامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای استان سیستان و بلوچستان گفت: شرکت مدیریت تولید برق نیروگاههای استان سیستان و بلوچستان شامل ۴ نیروگاه در استان است  (  نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور ، نیروگاه بخار ايرانشهر، نیروگاه گازی کنارک و نیروگاه گازی زاهدان )  در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ و از ابتدای مهر ماه  بعد از پشت سر گذاشتن پیک تابستان، با برنامه ریزی برای پیک سال آینده و با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید، تعمیرات و بازدیدهای دوره‌ای خود را آغاز کرد.

 مرادبخش بامری گفت: مطابق برنامه از پیش تعیین شده که از اوایل مهر ماه سال ۱۴۰۲  آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه  سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت، چهار تعمیرات اساسی، دو بازدید مسیر گاز داغ و پانزده بازدید محفظه احتراق و هفت تعمیرات دوره ای و دو بازدید ۴۰۰۰ و دو بازدید ۸۰۰۰ و یک بازدید RI  برای واحد‌های بخار و  گازی متنوع نیروگاههای استان در نظر گرفته شده است. به طوری که ۲۴ واحد گازی و بخار  این نیروگاهها جهت بازدید و تعمیرات دوره‌ای به دست گروه‌های تعمیراتی خود نیروگاهها که بومی منطقه هستند سپرده می‌شوند.

وی افزود: بازدید و تعمیرات پیشگیرانه هر ساله پس از پایان پیک تابستان با هدف کسب آمادگی لازم واحدها برای تأمین بار شبکه سراسری برق کشور و کمک به پایداری تولید در پیک سال بعد به دست متخصصان توانمند و بومی این نیروگاهها صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: از آنجایی  که عمر اکثر تجهیزات بالا بوده و بازدهی تولید واحد‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، با انجام به موقع تعمیرات پیش بینی شده و پیشگیرانه به میزان قابل توجهی افزایش طول عمر تجهیزات، کاهش معایب سیستم، کاهش حوادث غیر‌مترقبه و در نهایت تولیدی پایدار را شاهد خواهیم بود.  

 بامری گفت: در طول تعمیرات این واحدها فعالیت‌های مختلفی از قبیل: تعمیرات اساسی روتور توربین، دمونتاژ و تست و تعویض نازل‌های سوخت و محفظه‌های احتراق، انجام تست‌های مربوط به ژنراتور، بازدید کمپرسور، بازدید یاتاقان ها، بازدید و تعویض پره‌های متحرک و ثابت توربین، بازدید گیربکس، انجام تست های غیر مخرب بر روی روتور و پره های توربین، تعویض و تصفیه فیزیکی روغن، تعویض فیلترها و ... بر روی تجهیزات این واحدها صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
عالی