سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵۰ مگاوات برق به شبکه سراسری بازگشت

مدیر تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: همزمان با پایان تعمیرات واحد یک بخار، ۲۵۰ مگاوات برق به مدار تولید شبکه سراسری بازگشت.

حبیب شریفی مدیر تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره یک بخاری این نیروگاه با ظرفیت تولید ۲۵۰ مگاوات که براساس برنامه از پیش تعیین شده و به منظور انجام تعمیرات نیمه اساسی از مدار تولید خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های تعمیراتی آن به شبکه سراسری پیوست.

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی الکترو موتور‌های ۶.۶ کیلو ولت، تعویض لوله‌های فاینال رهیت و بازسازی دیواره‌های داخلی و بیرونی هدر باکس ری هیت، تعویض لوله‌های فاینال سوپر هیتر، بازدید از کانال‌های دود و هوا، بازدید دوره‌ای مشعل‌ها و لوله‌های فشار بالا، تعمیر اساسی سه عدد از مشعل‌های بویلر، تعمیر و رفع نشتی هیتر‌های شماره پنج و ۶، بازدید دوره‌ای فیلتر‌ها و تجهیزات سیستم هیدرولیک و والو‌های اصلی توربین و سایر بخش‌ها از اقداماتی بود که از سوی امور تعمیرات مکانیک به انجام رسید.

شریفی با اشاره به فعالیت‌های حوزه الکتریک، اظهار کرد: بازدید و سرویس بریکر‌های ۴۰۰ ولت، تست رله‌های حفاظتی سوئیچگیر ۶۶ کیلو ولت، بازدید ترانس و تست رله ترانس ها، بازدید و سرویس بریکر‌های سوئیچگیر ۶.۶ کیلو ولت، بازدید از ذغال‌های الکتروموتور‌ها از دیگر فعالیت‌های تیم‌های تعمیراتی این نیروگاه بود.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی اضافه کرد: همچنین تست و تنظیم ترانسمیتر‌های دبی، بازدید، کالیبراسیون و تست آنالایزرها، سطح سنج ها، بازدید و تست شعله بین‌ها و جرقه زن ها، بازدید دوربین‌های کوره و سیستم‌های اطفای حریق این واحد هم از سوی متخصصان امور ابزار دقیق در کنار دیگر فعالیت‌های تعمیراتی به انجام رسیدند.

نیروگاه حرارتی شهید رجایی قزوین با ظرفیت تولید ۲۰۴۰ مگاوات برق در کیلومتر ۳۵ آزادراه قزوین - کرج واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.