سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های در معرض خطر به صورت رایگان

به منظور ایجاد ایمنی در مقابل بیماری‌های تنفسی گروه‌های در معرض خطر بیماری آنفلوانزا به صورت رایگان در چهارمحال و بختیاری از واکسن بهره‌مند خواهند شد.

اصغر نوروز زاده مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: توزیع دو هزار و ۸۰۰ دز واکسن آنفلوانزا در بخش دولتی آغاز شد که به صورت رایگان در اختیار جامعه خطر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: واکسن آنفلوانزا ایرانی برای کارکنان شاغل در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیصی و تحقیقاتی، کارکنان شاغل در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی، دانشجویان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی که در فصل سرد سال وارد بخش‌های بیمارستان می‌شوند و کارکنان شاغل در نظام بهداشتی توزیع خواهد شد.

نوروز زاده اضافه کرد: کارکنان شاغل در پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و سازمان دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط‌زیست، کارکنان نیرو‌های نظامی انتظامی و حفاظتی شاغل در بخش‌های ارائه خدمات بهداشتی درمانی، بیماران دچار ضعف سیستم ایمنی، گروه‌های پرخطر در جامعه ایثارگران و جانبازان، کارکنان و سالمندان ساکن در مراکز نگهداری سالمندان، زنان باردار و مادران تا دو هفته پس از زایمان می‌توانند از واکسن رایگان ایرانی بهره‌مندشوند.


بیشتر بخوانید


به گفته وی، سایر گروه‌های پرخطر از طریق بخش خصوصی و داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا را دریافت کند.

نوروز زاده ادامه داد: بیماری آنفلوانزا یک عفونت حاد تنفسی است که سالیانه پنج تا ۱۵ درصد از جمعیت را آلوده می‌کند و به سه نوع ویروس آنفلوآنزا به نام‌های آ. ب. ث تقسیم‌بندی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.