سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز آیین شکرانه حاصل در مهدیشهر

آئین استانی "شُکرانه حاصَل" با افتتاح نمایشگاه تولیدات لبنی، سنتی، صنایع دستی، دست سازه‌های هنری، گل و گیاه، هنر‌های تجسمی، و غذا و خوراکی‌های محلی در پارک مِهرگان مهدیشهر آغاز شد.

شهردار مهدیشهر گفت: عشایر و هنرمندان ایل سنگسری و شهر‌های اطراف در ۵۰ غرفه این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۸ مهرماه بعدازظهر‌ها از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برای معرفی و عرضه جدیدترین محصولات خود پذیرای علاقمندان و میهمانان استان و کشور هستند.

علیرضا شربتدار افزود: علاوه بر فضای سرپوشیده نمایشگاهی، ۶ باب گُوت (چادر سکونت گاه‌های ییلاقی عشایر سنگسری) نیز در محوطه باز پارک مهرگان استقرار یافته که در کنار معرفی روش زندگی عشایر به عرضه مستقیم محصولات سنتی لبنی، غذا و خوراکی و پذیرایی با چای آتشی می‌پردازند.

به گفته وی برای سهولت دسترسی و امکان حضور میهمانان و بازدیدکنندگان افزون بر مهیا کردن امکانات بهداشتی مناسب، استقرار گروه‌های امدادی و انتظامی و راهنما و انتظامات، ۴ پارکینگ برای خودرو‌ها در جوار محل برگزاری جشنواره در نظر گرفته شده است و علاوه بر غرفه‌های مذکور فضای بازی برای کودکان نیز در بخش جنبی شکرانه وجود دارد.

شربتدار با بیان اینکه آئین‌های سنتی و بومی و محلی عشایر سنگسری و استان در ویژه برنامه‌های عصرگاهی و شامگاهی روز‌های دوم و سوم شکرانه با حضور هنرمندان سراسر استان برنامه ریزی شده است، تصریح کرد: برای ایجاد محیط مفرح و خاطره ساز برای خانواده‌ها انواع مسابقه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی نیز در روز‌های پنج شنبه و جمعه اجرا خواهد شد.

شهردار مهدیشهر خاطرنشان کرد: بدلیل کوهستانی بودن منطقه برگزاری شکرانه و هوای پاییزی محوطه اصلی اجرای برنامه ها، بازدیدکنندگان لباس مناسب و گرم بخصوص برای کودکان به همراه داشته باشند.

دبیرخانه و شهرداری و شورای شهر مهدیشهر روز گذشته برای هم دردی با مظلومان فلسطینی و اعلام انزجار از جنایت‌های وحشیانه و ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه، مراسم ویژه روز افتتاحیه را بعلت اعلام عزای عمومی در کشور لغو و نام جشنواره را به شُکرانه حاصل تغییر دادند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.