سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بیمه سلامت کرمان:

ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان در بیمه سلامت کرمان هزینه می‌شود

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان در بیمه سلامت استان کرمان در تعهد با موسسات درمانی پرداخت می‌شود. 

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان در دیدار مدیران ستادی بیمه سلامت با نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه نمایندگان به بیمه سلامت نگاه حمایتی بوده است. 

محمد جعفری افزود: در راستای کمک به اقشار کم درآمد، امسال نه تنها سه دهک پایین که ۵ دهک پایین جامعه شهری را رایگان بیمه کردیم.

او بیان کرد: از دهک پنجم به بالا به شکل مشارکتی بیمه هستند وتن‌ها دهک دهم کل حق بیمه را می‌پردازد.

جعفری تصریح کرد:تلاش زیادی شده که هم دایره خدمات رسانی گسترده باشد وهم نوع خدماتی که ارائه می‌شود باعث رضایت مردم شود.

او با اشاره به پوشش جمعیت ۴۵ میلیون نفری در اداره بیمه سلامت کشور، گفت: خوشبختانه باحمایت دولت و شخص رییس جمهور اقدامات خوبی انجام شده است، یکی از آن‌ها دریافت فرانشیز کمتر در دهک‌های پایین و رایگان بودن خدمات بستری برای دهک‌های فقیر بود.

او تاکید کرد: باهمت خوبی که نمایندگان مجلس داشتند صندوق بیماران صعب العلاج را راه اندازی کردیم که درکنار هزینه‌هایی که بیمه می‌پردازد، هزینه‌های مازاد درمان این بیماری‌ها از صندوق تامین شود.

جعفری با بیان اینکه ۷ هزارمیلیاردتومان اعتبارصندوق در سطح ملی است، تصریح کرد: این صندوق برای کمک و حمایت از ۱۰۰ عنوان بیماری صعب العلاج که یکی از آنان درجات پیشرفته دیابت است، برنامه ریزی دارد.

او از هزینه ماهانه ۱۵۰ میلیاردتومان در بیمه سلامت استان کرمان خبرداد و افزود: خوشبختانه در پرداختی‌ها به روز هستیم و اوضاع مان خوب است، در پزشک خانواده شهری نیز امکان ویزیت افراد با ۹ هزارتومان نزد پزشک خانواده و در صورت نیاز با همین هزینه به متخصص مربوط در قالب نظام ارجاع مراجعه می‌کنند.

جعفری اظهار کرد: برای جلوگیری از پیری جمعیت و کمک به فرزندآوری، زوج‌های جوان را رایگان بیمه کرده وتا ۵ سالگی فرزندشان این بیمه ادامه دارد، همچنین پوشش ۹۰ درصدی هزینه‌های درمان ناباروری را با تعهد با مراکز دولتی وخصوصی را انجام داده ایم وکماکان این طرح با قوت ادامه دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان کرد: ما انتظار داریم مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت کمک کنند سرویس‌هایی که در بخش دولتی نیستند و خدماتش در بخش خصوصی هستند در تعهد بیمه سلامت بیاید.

او تصریح کرد: ما در صندوق کارکنان دولت با این مشکل مواجه هستیم که می‌توان مشکل را با اندکی هزینه در بیمه تکمیلی پوشش داد، که بیمه سلامت نیاز به افزایش اختیار در این بخش ونه افزایش بودجه، دارد.

جعفری با تاکید بر رویکرد سلامت محور بیمه سلامت گفت: مادرحال تهیه بسته‌های پیشگیرانه هستیم که اگر این مقوله درکشور راه اندازی شود حتی بسته‌های آماده خودمان را ارائه کنیم و اگرافزایش اختیار دراین بخش لحاظ شود، بیمه بتواند وارد این مقوله شود که برای پوشش هزینه‌های سنگین درمان در آینده نگاه به این بخش الزامی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.