سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور

دبیر کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور گفت: در کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور ۷۸  شاعر حضور داشتند و بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه این گنگره ارسال شد.

 حجت‌الاسلام شهابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان در آیین تجلیل از شاعران برگزیده کنگره شعر آیینی کرمان، گفت: شاعران کرمانی، آثار ارزشمندی دارند که باید با برگزاری چنین کنگره‌هایی به سایر نقاط کشور معرفی شوند.

او  افزود: در نظر داریم با همکاری شاعران استان، این کنگره به صورت سالیانه برگزار شود.

عبدالرحیم عبدالکریمی، دبیر انجمن ترانه کرمان و  از برگزیدگان این کنگره نیز در حاشیه این مراسم گفت: متاسفانه در کرمان و حتی در بسیاری از نقاط کشور، ترانه بویژه ترانه آیینی مغفول مانده‌است.

او افزود: باید این قالب و سبک با همت شاعران و حمایت مسئولان فرهنگی احیا شود.

سیدعلی منصوریان، دبیر انجمن ادبی دل عالم هم ضمن رضایتبخش خواندن کنگره و اختتامیه آن گفت: خوشبختانه مدیریت و دبیرخانه کنگره و مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان توانست برای نخستین مرتبه با محور و محتوای آیینی کنگره‌ای را به وسعت منطقه‌ای در کشور برگزار کند و حقیقتا جای تشکر دارد.

محمدعلی عرب نژاد، دبیر کنگره شعر آیینی جنوب شرق کشور و رئیس کانون شاعران آیینی استان کرمان  نیز گفت: در این کنگره با اینکه اولین تجربه کار در این وسعت و اولین فراخوان منطقه‌ای بود، شاعران کرمانی و برخی دیگر از شاعران مناطق جنوب شرق کشور سنگ تمام گذاشتند و بنده به‌عنوان دبیر این کنگره فقط و فقط شرمنده لطف و استقبال محبت آمیز شاعران شدم.

او  افزود: تمام تلاشم این بود بتوانم تجلیلی در خور محبت‌های دوستان شاعرم داشته باشم و امیدوارم به دنبال این اختتامیه بتوانم این اعتماد و لطف را در فرصتی مناسب آن گونه که باید و شاید پاسخگوی این لطف‌ها باشم.

عرب نژاد گفت: حضور ۷۸  شاعر و ارسال بیش از ۱۴۰ اثر به دبیرخانه گنگره یک ارزش و استقبال فراموش نشدنی است و هم‌اکنون با سپاس به درگاه ربوبی، لازم می‌دانم که اعتماد مدیریت سازمان تبلیغات اسلامی استان و استقبال دوستان شاعرم در کرمان و سایر استان‌ها را بر دیده منت نهاده و قدردان این عزیزان باشم.

در بخش شعر کلاسیک، شیما مظهری صفات از کرمان به عنوان برگزیده اول، سیده کوثر حسینی از سیستان و بلوچستان به عنوان برگزیده دوم و خانم زینت کریمی نیا به عنوان برگزیده سوم انتخاب شدند.

در بخش شعر غیر کلاسیک نیز عبدالرحیم عبدالکریمی به عنوان برگزیده اول، سیدعلی منصوریان به عنوان برگزیده دوم و محمدرضا براهام به عنوان برگزیده سوم انتخاب گردیدند.

 همچنین از ۱۹ شاعر برگزیده این کنگره نیز قدرانی شد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.