سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعلام آمادگی جهاددانشگاهی برای مشارکت در انجام طرح‌های قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان برای مشارکت در انجام طرح‌های قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی، اعلام آمادگی کرد.

مهدی بازمانده در دیدار با دبیر قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی استان کرمان، ضمن تاکید بر حمایت این نهاد انقلابی از طرح‌ها و کار‌های فرهنگی ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، گفت: باید به دنبال انجام طرح‌ها و کار‌های فرهنگی ماندگار در مدارس و دانشگاه‌ها باشیم و نخبگان و صاحب‌نظران این حوزه نیز می‌توانند در این  مسیر ما را یاری رسانند.

او کار‌های قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی استان کرمان را ارزنده ذکر و تصریح کرد: کار فرهنگی در مدارس، موضوعی است که می‌تواند اثرات بسیار خوبی به همراه داشته باشد و نباید به صورت مقطعی صورت گیرد و رها شود؛ بلکه باید در دانشگاه‌ها نیز به انجام کار‌های فرهنگی ویژه دانشجویان بپردازیم.

رییس جهاددانشگاهی استان کرمان به اهمیت کار فرهنگی در فضای دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  کار فرهنگی؛ یعنی کاری که ذهن‌ها را با فرهنگ انقلاب و فرهنگ اسلام آشنا کندکه در فضای دانشگاهی به همت دانشجویان و اساتید ارزشی اتفاق می‌افتد و جهاددانشگاهی استان کرمان نیز در این مسیر تمام تلاش خود را بکار می‌گیرد.

در ادامه رییس جهاددانشگاهی استان کرمان به ارائه گزارشی از فعالیت‌های فرهنگی این نهاد پرداخت.

حجت الاسلام حسین الله‌وردی، دبیر قرارگاه فرهنگی شهید سلیمانی استان کرمان در این دیدار گفت: قرارگاه فرهنگی، براساس اساسنامه در ۵ عرصه‌ خانه، مدرسه، مسجد، حوزه و دانشگاه، طرح‌های محتوایی کار می‌کند و بدین منظور به سراغ افرادی رفتیم که می‌خواستند در میدان، کار فرهنگی انجام دهند. در مرحله اول اسناد بالا دستی به آن‌ها معرفی شد تا طرح‌های آن‌ها در مسیر سیاست‌های کشور باشد و سپس فرم ارزیابی در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

او  افزود: پس از یک سال سرانجام یک فرم ارزیابی طرح‌ها با ۱۸ ملاک تعریف شد تا هر کس که می‌خواست طرحی را ارائه کند، آیین نامه، فرم ارزیابی و ملاک‌ها در اختیار آن قرار گیرد.

حجت الاسلام  الله وردی به اجرای طرح عادیات ویژه دانش آموزان اشاره و تصریح کرد: ۵ گروه فعال مدارس، شامل: معاون پرورشی، اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی، بسیج دانش آموزی، سازمان دانش‌آموزی و روحانیون امین هستند و  طی جلساتی که با آن‌ها انجام گرفت، قرار شد طرح عادیات ویژه ۵ هزار دانش‌آموز (۲۵۰۰ دختر و ۲۵۰۰ پسر) انجام شود.

او به اقدامات ارزشمند جهاددانشگاهی اشاره و تصریح کرد: این نهاد انقلابی می‌تواند در انجام طرح‌های قرارگاه فرهنگی که ویژه دانش آموزان و دانشجویان انجام می‌شود، ما را یاری رساند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.