سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تردد مسافر از پایانه‌های مرزی شمال سیستان و بلوچستان ۵۴ درصد افزایش یافت

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت:در ۶ ماهه نخست امسال ۴۲۰ هزار و ۳۵۹ نفر مسافر تردد کردند که این میزان رشد ۵۴ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

تیمورباقری  اظهار کرد: از این تعداد ۲۲۲هزار و ۷۷۷ نفر از طریق پایانه مرزی میرجاوه و ۱۹۷ هزار و ۵۸۲ مسافر نیز از طریق پایانه مرزی میلک تردد انجام دادند.

وی افزود: توسعه و ساماندهی پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به عنوان دروازه ورود و خروج به کشورهای دوست و همسایه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت برخورداری پایانه‌های مرزی از توسعه و رونق مناسب می‌توانند منافع اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی را برای کشور به ارمغان آورند که این اداره‌کل در سالجاری اهتمام ویژه‌ای بر توسعه زیرساخت‌های پایانه‌های مرزی دارد.

 پایانه مرزی میرجاوه مهمترین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان است که در ۱۲ کیلومتری شهرستان میرجاوه و مجاورت شهرک تفتان پاکستان قرار دارد و پایانه مرزی میلک از گذرگاه های مهم مرزی بین ایران و افغانستان است که در محدوده شهرستان هیرمند ایران در مجاورت رودخانه مرزی و در نزدیکی مرکز ولایت نیمروز افعانستان قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.