سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مکرون: هیچ چیز نمی‌تواند حمله به یک بیمارستان را توجیه کند

فرانسه با صدور بیانیه‌ای حمله به یک بیمارستان در غزه را به شدت محکوم کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نسبت به حمله شب گذشته به بیمارستان «المعمدانی» غزه واکنش نشان داد و نوشت: «هیچ چیز نمی‌تواند حمله به بیمارستان را توجیه کند. هیچ چیز نمی‌تواند هدف قرار دادن غیرنظامیان را توجیه کند».

وزارت امور خارجه فرانسه نیز در همین شبکه اجتماعی اعلام کرد حمله به بیمارستان در غزه را به شدت محکوم می‌کند و افزود: ««قوانین بین‌الملل برای همه لازم‌الاجرا است و مستلزم حمایت از غیرنظامیان است».

واکنش فرانسه در حالی صورت می‌گیرد که این کشور پیش از این با جانبداری از رژیم صهیونیستی، حتی برگزاری تجمع در حمایت از فلسطین را ممنوع اعلام کرده بود.

گفتنی است، شب گذشته منابع خبری گزارش دادند اشغالگران صهیونیست بیمارستان «المعمدانی» در غزه را بمباران کرده‌اند. گفته می‌شود تعداد زیادی از غیرنظامیان در این بیمارستان پناه گرفته بودند و به همین علت، برآورد‌ها نشان می‌دهد تا کنون بیش از هزار فلسطینی در این حادثه به شهادت رسیده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت حمله‌ای با این ابعاد به یک بیمارستان را «بی‌سابقه» توصیف کرده است. اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین نیز می‌گوید  نیرو‌های امدادی همچنان در حال بیرون آوردن اجساد شهدا از زیر آوار هستند. 

 کانادا، مصر، ترکیه، اردن و قطر حمله به این بیمارستان را محکوم کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.