سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار مجدد بلینکن با محمود عباس در اردن

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن دیدار و گفتگو کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که چند روزی است در حال انجام سفر دوره‌ای در خاورمیانه‌ای است، به دنبال آرام کردن شرایط در منطقه به نفع رژیم صهیونیستی است تا تل آویو بتواند با خیالی آسوده تنها در جبهه غزه به مبارزه بپردازد. 

به گزارش تله تریدر، بلینکن امروز (سه شنبه) برای دومین بار طی چند روز اخیر با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن دیدار و گفتگو کرد. 

دو طرف پیش‌تر در ۱۳ اکتبر با یکدیگر دیدار کرده بودند. بلینکن در دیدار پیشین تاکید کرده بود آمریکا جنبش حماس را نماینده مردم فلسطین نمی‌داند و حق فلسطینیان برای داشتن آزادی، احترام، قانون، و تعیین سرنوشت خود را به رسمیت می‌شناسد. 

محمود عباس در آن دیدار تاکید کرده بود آواره کردن فلسطینیان از سرزمین خود به طور کامل مترود است و یادآور روز نکبت دیگری برای مردم این کشور است. 

هنوز جزئیات بیشتر از دیدار دوم میان محمود عباس و بلینکن منتشر نشده است. 

محمود عباس و تشکیلات خودگردان فلسطین در کرانه باختری رود اردن از جنبش فتح هستند که طرفدار سازش با اسراییل و تشکیل دولت فلسطین براساس سرزمین‌های ۱۹۶۷ هستند. جنبش حماس که کنترل نوار غزه را از سال ۲۰۰۶ برعهده دارد خواستار بازگشت تمامی آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اشغالی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.