سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد

پیگیری کنترل آلودگی صنعتی پالایشگاه آبادان

آقای شمسایی از تلاش برای کنترل آلودگی صنعتی پالایشگاه آبادان با اجرای طرح های علمی زیست محیطی خبر داد.

یوسف شمسائی رئیس واحد پژوهش و فناوری شرکت پالایش نفت آبادان گفت : با توجه به نزدیکی تاسیسات صنعتی پالایشگاه آبادان به محیط شهری همچنین قرار گرفتن این تاسیسات در مجاورت رودخانه بین المللی اروند ، کنترل آلودگی های صنعتی پالایشگاه به یکی از دغدغه های اصلی مدیران و روسای شرکت پالایش نفت آبادان تبدیل شده است.

او از برگزاری نشست هایی با هدف کنترل این آلودگی ها با استفاده از توان علمی دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان و بررسی و تبادل نظر پژوهشگران متخصص در این زمینه خبر داد و گفت : نتیجه این نشست ها تصویب و اجرای چند طرح زیست محیطی بود.

آقای شمسایی به تشریح برخی از این پروژه‌ها پرداخت و گفت: پروژه بررسی، شناسایی و به کارگیری روش‌های نوین تثبیت فلزات سنگین در خاک‌های آلوده پالایشگاه آبادان طبق استاندارد‌های ملی و بین المللی که در ۶ مرحله تعریف و با همکاری دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر در مدت ۱۴ ماه اجرا شد.

او همچنین طرح شناسایی پتانسیل‌های بازیافت آب در فرآیند‌های پالایشگاه آبادان با رویکرد مصرف بهینه و Zero Discharge و تعریف و اجرای آن در سه مرحله طی ۱۵ ماه با همکاری دانشگاه تربیت مدرس را نمونه‌ای دیگر از این طرح‌ها خواند.

این مسئول همچنین از آغاز پروژه طراحی و ساخت پایلوت تصفیه پساب شرکت پالایش نفت آبادان خبر داد و توضیح داد: پروژه طراحی و ساخت پایلوت تصفیه پساب شرکت پالایش نفت آبادان در سه  فاز تعریف و با همکاری شرکت دانش بنیان شاره فراز در مدت ۶ ماه در حال اجرا است.

رئیس واحد پژوهش و فناوری پالایشگاه آبادان از حذف بو از پساب‌های صنعتی به عنوان پروژه چهارم یاد کرد و گفت: پروژه بررسی و ارائه بهینه‌ترین روش حذف بو در واحد‌های پساب شرکت پالایش نفت آبادان که در سه مرحله تعریف و با همکاری شرکت دانش بنیان پارس آب فناوران در مدت ۶ ماه نیز در حال اجرا می‌باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
فرشاد
۱۳:۰۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
با سلام
همیشه این سوال باقی میماند که با توجه به فرسودگی پالایشگاهی که در مرکز شهر واقع شده و صدها مشکل زیست محیط در بطن آن قرا دارد چرا با افزایش و توسعه آن موافقت گردید در این راستا باید مدیران و دست اندر کاران بیسواد گذشته را برای پاسخ‌گویی حاضر نمود هر چند فکر و اندیشه مدیران قبل بهتر از این به درک اوصاع وخیم قد نمیدهد در ممانعت با اجرای پروژه هیچ گونه مخالفتی ننمودند و جان انسانها بر ایشان در مرحله آخر و یا به این موصوع بیتفاوت بودن فقط به پاداش و اضافه کاری میاندیشند لذا برای پاسخ باید مدیران گذشته را جمع نمود تا بلکه با این عمل به مناطق دیگر صنعت صربه نزنند و خسارتی بوجود مناورند..
این در حالی است که مکان سنجی و امکان آن در منطقه دیگر بنام پالا یشگاه دوم آبادان همه پیش اجرای پروژه اتمام یافته بود و آماده شروع پروژه تاسیس پالایشگاه دوم است