سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم بازنگری طرح جامع ترافیک شهر کرمانشاه

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه به تشریح برخی نکات برای رفع مشکلات ترافیکی شهر کرمانشاه پرداخت.

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری کرمانشاه با بیان اینکه با تاکید بر لزوم بازنگری طرح جامع ترافیک شهر کرمانشاه گفت : این طرح سال ۱۳۸۰ یعنی ۲۲ سال پیش تهیه شده و پس از آن باید هر پنج سال یک بازنگری داخلی و هر ۲۰ سال یکبار یک بازنگری کلی روی آن صورت گیرد.

وی افزود: سال ۱۴۰۰ که موعد بازنگری کلی این طرح فرا رسید، به دلیل شرایط کرونایی بازنگری آن به تاخیر افتاد، چرا که برای بازنگری نیاز به اطلاعات اولیه در خصوص آمار تردد‌ها و ترافیک شهری است که در شرایط کرونایی با توجه به محدودیت‌های اعمال شده آمار دقیقی از تردد‌ها به دست نمی‌آمد.

خجسته گفت: با بازنگری کلی طرح و به روز کردن آن، تعداد دقیق تقاطع‌های مورد نیاز، وسایل حمل و نقل عمومی، معابر مورد نیاز و... احصا خواهد شد و آن زمان می‌دانیم که دقیقا چه کاری برای مدیریت ترافیک شهری لازم است و چه اقدامات و پروژه‌هایی باید انجام گیرد.

وی افزود: با بازنگری طرح مشخص می‌شود که کرمانشاه به چند تقاطع دیگر نیاز دارد، هرچند که در حال حاضر مطالعات دو تقاطع آزادگان و وکیل آقا صورت گرفته، اما فعلا شهرداری کرمانشاه برنامه‌ای برای انجام آن‌ها ندارد.

خجسته از تقاطع‌ها به عنوان مسکن موقت برای روانسازی ترافیک یاد کرد و افزود: تقاطع‌ها رافع ترافیک نیستند، بلکه ترافیک را از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌کنند و تنها برای روانسازی ترافیک به کار می‌روند.

این مسئول مدیریت درست ترافیک را منوط به تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی دانست و افزود: پایه مدیریت ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی است و باید در کنار توسعه معابر و احداث تقاطع، بر افزایش و تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و راه اندازی هرچه سریعتر قطار شهری متمرکز شویم.

وی افزود: راه اندازی پروژه قطار شهری که زمانبر است، بنابراین درحال حاضر باید متمرکز بر افزایش اتوبوس‌های درون شهری شویم.

خجسته گفت: اگر اتوبوس‌های درون شهری در مسیر‌های مختلف شهر تردد کرده و هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک اتوبوس در ایستگاه مسافران را سوار کند، قطعا رغبت مردم به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش یافته و شاهد کاهش بار ترافیکی بویژه در معابر اصلی شهر خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عمده مشکلات فعلی ترافیک در محدوده بافت مرکزی شهر کرمانشاه است، گفت: در این محدوده هم بازار را داریم و هم عمده پزشکان شهر در این نقطه متمرکز شده اند، بنابراین برای رفع ترافیک این محدوده از شهر باید امتیازات تشویقی به پزشکانی که در دیگر نقاط شهر مطب می‌زنند داده شود تا شاهد تجمع آن‌ها در یک نقطه نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوز مطب جدید در این محدوده داده نمی‌شود، اما نیاز است امتیازات تشویقی داده شود تا پزشکان ساکن در این محدوده (پارکینگ شهرداری) به دیگر نقاط شهر بروند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.