سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار سیرجان تأکید کرد:

لزوم ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری به شهرک صنعتی شماره ۲

فرماندار سیرجان خواستار عملیاتی شدن موضوع ساماندهی و انتقال مشاغل مزاحم شهری به شهرک صنعتی شماره ۲ شد.

جلسه کارگروه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری با حضور فرماندار سیرجان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، رئیس اتاق اصناف و تعدادی از روسای اتحادیه‌ها برگزار و پیرامون انتقال اصناف مزاحم به شهرک صنعتی شماره ۲ تصمیماتی اتخاذ شد.

فرماندار سیرجان با تاکید بر این موضوع که انتقال مشاغل مزاحم شهری باید عملیاتی شود، اظهار داشت: اصناف مزاحم شهری، زخم‌هایی است بر پیکر منظر شهری سیرجان و طرح ساماندهی آن از سال‌های ۹۶ و ۹۷ آغاز شده و تنها بر روی کاغذ مانده و عملیاتی نشده است.

علی یعقوبی پور در این جلسه، بر لزوم پیگ‍یری برای اجرایی شدن مصوبات جلسات این کارگروه تأکید کرد و افزود: در راستای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی، رفع آلایندگی‌های زیست محیطی، زیبا سازی منظر شهری و مطالبات شهروندان عملیاتی شدن انتقال صنایع مزاحم باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد و باید تا پایان سال ساخت و ساز واحد‌های صنفی با پیشرفت حداقل ۴۰ درصدی انجام شده باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان نیز با تاکید بر اهمیت انتقال صنوف مزاحم و آلاینده به خارج از شهر‌ها اظهار داشت: شهرک صنفی سیرجان در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۲ با زیر ساخت‌هایی از جمله آب، برق، راه دسترسی آماده شده است که امیدواریم واحد‌های صنفی ظرف مدت ۱۰ روز برای دریافت زمین به شرکت شهرک‌های صنعتی سیرجان مراجعه کنند و همچنین از زمان واگذاری زمین تنها ده روز فرصت دارند تا نسبت به دریافت پروانه ساخت اقدام کرده و ساخت و ساز خود را شروع کنند.

حسین میجانی افزود: همه زیرساخت‌های این شهرک به منظور آغاز ساخت و ساز‌ها فراهم شده است و دیگر امکانات از جمله آسفالت و گازرسانی پس از تکمیل و ساخت واحد‌ها انجام می‌شود و همچنین در راستای حمایت از این واحد‌ها و با کمک مدیران شهرستان با بانک‌ها نیز رایزنی می‌کنیم تا تسهیلات مورد نیاز به آنان پرداخت شود.

وی تصریح کرد: شرط واگذاری زمین در شرکت شهرک‌های صنعتی، راه‌اندازی واحد تولیدی و صنفی است و متاسفانه در صورت عدم ساخت و ساز زمین‌ها بر اساس قانون مجبور به فسخ قرارداد‌ها هستیم

 

 

 

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.