سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود سامانه بارشی به آذربایجان غربی

هواشناسی آذربایجان‌غربی نسبت به طغیانی شدن رودخانه‌های استان هشدار داد.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌بینی با توجه به فعال‌شدن سامانه بارشی در استان از عصر امروز، یکشنبه احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

یاسر اشتاد با اشاره به کاهش دمای استان در روز‌های آینده همزمان بافعالیت سامانه بارشی در منطقه افزود: مناطق اثر این مخاطره شامل همه نقاط استان با تاکید بر شهرستان‌های شمال آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: بارش باران و رعد و برق همراه با تندباد‌های لحظه‌ای برای آذربایجان‌غربی تا روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی ادامه داد: احتمال گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

اشتاد با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروری‌است، اظهار کرد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

وی با اشاره به هشدار زرد شماره ۱۵ صادر شده برای استان تاکید کرد: لازم است عشایر از چرای احشام در دامنه کوه و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: در شبانه روز گذشته شهرستان تکاب با دمای مثبت سه درجه سانتی‌گراد سردترین و شهرستان پلدشت با مثبت ۲۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.