سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشت مجتمع شوق زندگی در تهران راه اندازی می‌شود

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مجتمع شوق زندگی باید زمینه رشد، ارتقا و بازگشت اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده به کانون گرم خانواده را فراهم کند.

آیین افتتاح مجتمع ویژه حمایت از اطفال و نوجوانان (شوق زندگی) به‌منظور کمک به کودکان آسیب‌دیده و کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد محیط حامی و دوست‌دار کودک با حضور علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران، محمد صاحبکار خراسانی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی قوه قضاییه، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری و علی صالحی دادستان تهران برگزار شد.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران در این آیین با قدردانی از پشتیبانی‌ها و حمایت‌های خیرین و دستگاه‌های مسئول در حوزه حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب گفت: شاید مهم‌ترین نیاز جامعه، حمایت از آسیب‌دیدگان اجتماعی در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف است.

رئیس کل دادگستری استان تهران بهره‌برداری از مجتمع ویژه حمایت از اطفال و نوجوانان (شوق زندگی) را جلوه‌ای از تعامل، نوع‌دوستی، خداجویی و حفظ کرامت انسانی اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب عنوان کرد که تا پیش از آن مسبوق به سابقه نبوده است.

وی گردهمایی دستگاه‌های مسئول و متولی در قالب مجتمع ویژه شوق زندگی را یکی از رویکرد‌ها و کارکرد‌های مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهت حمایت از اشخاص آسیب‌دیده و در معرض آسیب عنوان کرد و در عین حال از هم‌افزایی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف در این مجموعه از جمله سازمان بهزیستی و دادسرای عمومی و انقلاب تهران قدردانی کرد.

القاصی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب را جدای از وظیفه انسانی و دینی، یک وظیفه قانونی عنوان کرد و گفت: قانون‌گذار در این زمینه مهم‌ترین وظایف و مسئولیت‌ها را بر عهده سازمان بهزیستی نهاده و باعث خرسندی است که امروز و در دولت مردمی و انقلابی سازمان بهزیستی گام بسیار مهمی در جهت مردم‌داری، مردم‌دوستی و حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب برداشته است؛ به‌طوری که امروز افتتاح مجتمع ویژه شوق زندگی نویدبخش بسیار مهمی برای حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب برای حمایت همه‌جانبه است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به حمایت‌ها و مساعدت‌های همه‌جانبه دستگاه قضا در جهت تسهیل امورات این مجموعه و ارتقاء آن اظهار کرد: مجتمع ویژه شوق زندگی باید محیطی برای بازپروری و مجموعه‌ای باشد که زمینه رشد، ارتقا و بازگشت اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده به کانون گرم خانواده را فراهم کند.

وی همچنین در بخش پایانی سخنان خود به سازمان بهزیستی پیشنهاد داد تا در صورت ضرورت و امکان شعبی از مجتمع ویژه شوق زندگی در بخش‌های مختلف استان تهران ایجاد شود و دستگاه قضا نیز آمادگی لازم برای حمایت همه‌جانبه در این امر را دارد.

علی صالحی دادستان تهران نیز در این آیین، ارائه مشاوره و معاضدت قضایی و حقوقی و ایجاد شرایط مناسب در خانواده برای اطفال و نوجوانان، نظارت بر حسن اجرای آرا و تصمیمات مرتبط با اطفال و نوجوانان، تهیه گزارشات موردی و ادواری مرتبط با اطفال را از اهم اهداف ایجاد این مجتمع ذکر کرد و گفت: به دستور رئیس کل دادگستری کل استان تهران، یک دادیار در اینجا مستقر خواهد شد و دستورات قضایی لازم را صادر خواهند کرد.

دادستان تهران خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که انشالله در تهران حدود هشت مجتمع را راه‌اندازی کنیم که برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در خصوص موضوع کودکان کار، مطالبه جدی این است که دستگاه‌های متولی ورود جدی داشته باشند تا بتوانیم با هم‌افزایی مشکلات را به حداقل برسانیم.

برچسب ها: شوق زندگی ، کودک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.