سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس جمهور در گفتگو با امیر قطر:

اقدامات سران صهیونیستی جنایت جنگی و نسل‌کشی است

رییسی گفت: اگر ظلم می‌توانست حق‌خواهی فلسطینیان را خاموش کند در ۷۵ سال گذشته این اتفاق افتاده بود.

 سید ابراهیم رئیسی در گفتگوی تلفنی با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، روابط دو کشور را در بهترین شرایط توصیف و از هر اقدامی برای تقویت و تعمیق همکاری‌های استقبال کرد.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به جنایات غیرانسانی رژیم صهیونیستی در غزه، با تاکید بر ضرورت توقف هر چه سریع‌تر ماشین جنایات جنگی و نسل‌کشی این رژیم گفت: اظهارات و اقدامات سران صهیونیستی در روز‌های اخیر، مصداق بارز جنایت جنگی، نسل‌کشی و نقض آشکار همه معاهدات بین‌المللی است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه ریشه اقدامات اخیر مجاهدین فلسطینی، تداوم ۷۵ سال اشغال، تحقیر کرامت و هتک حرمت مقدسات مردم مسلمان و مظلوم فلسطین است، افزود: سران رژیم صهیونیستی با قطع آب و برق، ممانعت از ورود غذا و دارو و استفاده از سلاح‌های ممنوعه مثل بمب‌های فسفری، به دنبال گرفتن انتقام شکست حقارت‌آمیز و تاریخی خود در میدان نبرد، از مردم بی‌دفاع غزه هستند.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه امروز نسل جدید فلسطینیان از پی ده‌ها سال جنایت، کشتار و ویرانی، جدی‌تر از همیشه به مطالبه حقوق تضییع شده خود برخاسته‌اند، تصریح کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آن‌ها بدانند که اگر ظلم و تجاوز می‌توانست حق‌خواهی فلسطینیان خاموش کرده و به حاشیه براند، در ۷۵ سال گذشته این اتفاق افتاده بود.

دکتر رئیسی آمریکا و دیگر حامیان رژیم صهیونیستی را مسئول مستقیم جنایات این رژیم دانست و خاطرنشان کرد: وضعیت فلسطین گواه روشنی در اثبات مواضع متناقض و دوگانه غربی‌ها در ادعای دفاع از حقوق بشر است. عملیات طوفان الاقصی نشان داد که هیچ نظمی در منطقه بدون در نظر گرفتن حقوق ملت فلسطین به نتیجه نمی‌رسد و جنایات صهیونیست‌ها علیه این مردم باید در مجامع جهانی مورد پیگیری قرار گیرد.

«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اینکه روابط دو کشور امروز در عالی‌ترین سطح جریان دارد، بر ضرورت همکاری دو کشور در زمینه توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و نیز احقاق حقوق فلسطینیان تاکید کرد.

امیر قطر با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیداری گسترده‌ای در جهان و منطقه شکل گرفته و آزادگان جهان در منازعه فلسطین حق را به فلسطینیان می‌دهند، گفت: رسانه‌های غربی سعی می‌کنند تصاویر تحولات منطقه را اشتباه و معکوس بازتاب دهند و ما باید تلاش کنیم تصاویر واقعی و دقیق را به جهانیان نشان دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ثبات در منطقه بدون احقاق حقوق ملت فلسطین حاصل نخواهد شد، اظهار داشت: امروز همه مردم جهان رفتار‌های فاجعه بار رژیم صهیونیستی را به وضوح می‌بینند و یکی از آخرین مصادیق این رفتار‌ها تلاش برای کوچاندن دوباره بخشی از ملت فلسطین از خانه و کاشانه و آواره کردن آنهاست.

برچسب ها: ایران و قطر ، فلسطین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
سال ۹۹ مردم برای حفظ ارزش پولشان داشتند طلا و دلار می خریدند که آقایان گفتند دلار بخرید طلا بخرید ضرر میکنید دلار سکه جای سرمایه گذاری نیست، بورس جای سرمایه گذاری هست! شبانه روز در صدا و سیما تبلیغ کردند مردم ساده را کشوندند بورس تا اقتصاد را نجات بدند الآن که خرشان از پل گذشته هیچ اهمیتی به زیان مردم نمی دهند تورم ۲ هزار درصد بالا رفته ولی طرف بعد ۴ سال پولش نصف شده بورس باید ۴ هزار درصد رشد کنه تا طرف به ارزش واقعی پولش برسه
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل وطرفداراش
عمار .
۱۱:۳۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
بسم رب الشهدا و الصدیقین : جبهه های مقاومت سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باید با تمام قوا و نیروهای تکاوری و تسلیحات مختلف پیشرفته از تمامی مرزهای فلسطین ورود کنند چه حملات هوایی گسترده به غزه از طرف صهیونیستها و چه حمله زمینی می بایست که جبهه‌های مقاومت اسلامی سر تا سر جهان اسلام را فعال می شدند و ماشه جنگی را می چکاندند به شدت ولی تعلل و صبر بی جا کردند و غزه فلسطینیان متحمل خسارات جانی ملی جبران ناپذیر فراوانی شدند باید هر چه سریعتر از همه مرزهای زمینی هوایی دریایی به یاری جبهه های مقاومت اسلامی فلسطین بشتابند و از هر لحاظ غزه فلسطین را پشتیبانی کنند و فتح الفتوح کنند تمامی شهرکهای و شهرها و دیگر اماکن فلسطین را یکی پس از دیگری یورش برید آزادشان کنید ۷۵ سال از عمر منحوس خبیث جنایتکار اشغالگر صهیونیستی می گذرد این رژیم خبیث جنایتکار فاسد فاسقین مجرمین ظالمین ستمگران هرگز نباید ۸۰ سالگیشان را ببینند و کمتر از ۵ سال آینده باید نابود شوند و نابود می شوند ایمان داشته باشید که به اذن الله پیروزی و فتح بزرگ برای جهان اسلام ناب محمدی ص میسر شده است ناوهای هواپیمابر نفربر تکاوری آمریکایی را در دریای فلسطین بی امان موشکبارانشان کنید غرقش کنید تک به تک نفرات تکاوری چتربازی سفاک ارتش آمریکایها رو در آسمان دریا قبل از ورودشان به خاک فلسطین نابودشان کنید . اشدا علی الکفار صهیونیستی آمریکایی انگلیسی اروپایی غربی در فلسطین اشغالی . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . الله اکبر الله اکبر الله اکبر لبیک یا رسول الله ص لبیک یا امیرالمومنین علی علیه لبیک یا بقیه الله الاعظم عج . و من الله التوفیق . التماس دعا و صلوات
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
۴ ساله در بورس سرمایه گذاری کرده ام به جای سود سرمایه ام یک سوم شده شما از اسرائیل بدتر کرده اید نابودی مال و سرمایه گاهی بدتر از کشتار هست
ناشناس
۱۱:۳۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
باور می کنی یکی از آشنایان ما که مالباخته بورس بورس خودکشی کرد چون همه چی را از دست داده بود فقط برای حفظ ارزش پولش به بورس آمده بود قصدش طمع نبود
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
۴ ساله هر روز منفی شدن بورس را درست کن
Mohsen
۱۰:۰۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
وعده توخالی هم این کاررامیکندتابحال چه میزان موسسه منحل یاشیشه بانک شکسته توضیح منطقی وجای?و!میباشد.
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
به فکر بورس و ضرر هایی که دولت به سهامداران زده باشید به جای این حرف ها
چی شد اون هم همه وعده و وعید ها
تمام کار مسئولین شده فلسطین
ناشناس
۰۹:۴۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
فقط در حد حرف زدنه، هیچکس هیچ کاری نمیکنه
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
کاشکی یکی پیدا میشد به این اعمال جنون آمیز رژیم صهیونیستی پایان میداد
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
آقای محترم زندگی مردم و کشورای دیگه به ما ربطی نداره هر کی مسئول خودشه
ناشناس
۱۱:۰۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
تو برو انجام بده