سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت راه‌اندازی میادین عرضه محصول در نقاط مختلف شهر‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی شهرداری‌ها موظفند با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به راه‌اندازی فروشگاه‌هایی با محوریت شهرداری‌ها اقدام کنند تا در شکستن تورم محصولات اقدام موثری انجام شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم تسهیل در شرایط سرمایه‌گذاری گفت: مجوز آب برای راه‌اندازی طرح‌های دامداری‌ها در استان تا پایان همین هفته انجام شود.

غلامعلی حیدری در نشست شورای مهار تورم و رونق تولید چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: نتیجه مربوط به صدور مجوز آب برای راه‌اندازی دامداری‌ها در استان ارائه شود.

وی راه‌اندازی میادین عرضه محصول در نقاط مختلف شهر‌های چهارمحال و بختیاری با بهره‌مندی از اعتبارات ارزش افزوده را ضروری دانست و افزود: تمامی شهرداری‌ها موظفند با همکاری فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به راه‌اندازی فروشگاه‌هایی با محوریت شهرداری‌ها اقدام کنند تا در شکستن تورم محصولات اقدام موثری انجام شود.


بیشتر بخوانید


حیدری برپایی نمایشگاه و بازارچه برای مهار تورم در مناطق مختلف استان را ضروری اعلام و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه عرضه محصولاتی مانند پوشاک، نوشت‌افزار، خوراک، تولیدات روستایی و عشایری، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی به‌همراه تقویت نظارت‌های بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: از محل اعتبارات مولدسازی و تهاتر باید زیرساخت‌ها را تقویت کرد که البته در این زمینه اختیاراتی به استانداران داده‌اند.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین انجام صادرات تمامی محصولات تولیدی استان از داخل استان را ضروری دانست و اظهار داشت: تا هفته آینده گزارش این اقدام ارائه شود.

وی گفت: افزایش ۲۰۰ درصدی صادرات غیرنفتی چهارمحال و بختیاری به‌همراه با کاهش هشت رتبه‌ای نرخ بیکاری استان قابل قدردانی است.

حیدری تاکید کرد: همکاری دقیق و مستمر اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری و دیگر بخش‌های بخش خصوصی و دولتی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: افزایش نظارت بر قیمت‌ها و جلوگیری از گران‌فروشی واحد‌ها به‌طور جدی در دستور کار قرار دارد.

حیدری زنجیره ارزش به‌ویژه در بادام و ماهی قزل‌آلا را موفق اعلام و تصریح کرد: باید در پرورش و تولید عرصه‌هایی مثل گیاهان دارویی، دامپروری، عسل و چادرمشکی خام‌فروشی نکنیم و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز درخصوص زمین‌های در اختیار مردم گفت: مصوبه شورای‌عالی مسکن به ریاست رییس‌جمهور مصوب شد.

علی حیدری تاکید کرد: زمین‌هایی که بیش از ۱۰ سال بایر مانده و کاربری مسکونی دارد به کاربری‌های عمومی برگشت می‌خورد که در حال ابلاغ به شهرداری‌ها است تا اطلاع‌رسانی کنند.

وی افزود: در حاشیه شهر‌ها زمین‌هایی داریم که بایر مانده‌اند و برنامه ریزی برای آن‌ها در کاهش تورم و تامین زمین ساخت مسکن موثر است که در مدت محدود اگر نسازند به کاربری‌های عمومی تبدیل می‌شود.

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در صورت تامین زمین از سوی شهرداری‌ها بازارچه‌های سیار با قیمت کمتر راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: اگر شهرداری‌ها زمین در اختیار سازمان همیاری و شهرداری‌های استان دهند حاضریم بازارچه‌های سیار را با هدف کمک به کاهش قیمت‌ها راه‌اندازی کنیم.

حیدری اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های روستایی، عشایری، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی برای عرضه محصولات با قیمت ارزان‌تر در دستور کار تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.