سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم میزبان ۲۲۰ هزار تبعه خارجی

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: قم میزبان ۲۲۰ هزار اتباع خارجی از ۱۲۰ کشور است.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: قم میزبان ۲۲۰ هزار اتباع خارجی از ۱۲۰ کشور است که برای تحصیل علوم اسلامی و همچنین هم جوار شدن با بانوی کرامت به این شهر مهاجرت کردند.

زارعی اظهار داشت این افراد برای تحصیل علوم اسلامی و همچنین هم جوار شدن با حرم بانوی کرامت این شهر را برای مهاجرت انتخاب کردند.

زارعی ابراز داشت: دشمنان در تلاش هستند تا جدایی مردمان دو کشور ایران و افغانستان را دنبال کند و میان آنان تفرقه ایجاد کند که البته در این مسیر موفق نخواهد بود.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم با بیان اینکه دشمنان رفتار دوگانه‌ای نسبت به اتباع خارجی در ایران دارند بیان داشت: در برهه‌ای می‌گویند باید به اتباع خدمت کرد و در زمان دیگری اخراج اتباع به خصوص اتباع کشور افغانستان از کشور را مطرح می‌کنند.

زارعی اضافه کرد: در هیچ کجا همانند ایران به مهاجرین خدمت نمی‌شود که البته مشکلاتی نیز در این عرصه وجود دارد که باید برای حل آنان تلاش کرد که ایجاد سازمان ملی مهاجرت در همین راستا بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تعاملات و همکاری باید دو طرفه باشد و اتباع نیز باید قوانین کشور را رعایت کنند افزود: استعدادهای زیادی در بین اتباع مقیم کشور و قم وجود دارد و در عرصه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند که باید این توانمندی‌ها شناسایی و به کارگیری شود.

مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم عنوان داشت: در حال حاضر ۱۵۰ دانشجو از اتباع در ایران مشغول تحصیل در رشته پزشکی هستند که بعد از فارغ التحصیلی از خدمات آن استفاده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.