سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب نماز جمعه شهرکرد:

رژیم اشغالگر قدس نمی‌تواند حریف نسل شجاع و قدرتمند فلسطین باشد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: رزمندگان مقاومت فلسطین با ایستادگی در برابر اشغالگران صهیونیستی، ضربه مهلک و بی‌نظیری به رژیم سفاک اسرائیل وارد کردند و رژیم اشغالگر قدس با کشتار زنان و کودکان فلسطینی نمی‌تواند برتری خود را نمایش دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهر تاکید کرد: امروز در برابر مساله مقاومت فلسطین و پیروزی‌هایی که خداوند نصیب آنان کرده است، وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع از جمله کودکان و زنان فلسطینی، یک جنایت بزرگی است.

وی نسل جدید فلسطین را بسیار شجاع و قدرتمند دانست و افزود: رژیم اشغالگر قدس نمی‌تواند حریف این نسل باشد و ایستادگی رزمندگان مقاومت برابر رژیم صهیونسیتی به‌شدت و با انواع سختی‌ها در حال انجام است.

نکونام به جنایت‌های رژیم اسرائیل اشاره و تصریح کرد:رژیم اشغالگر قدس با کشتار زنان و کودکان نمی‌تواند برتری خود را نمایش دهد، زیرا امروز افکار عمومی جهان علیه اقدامات ددمنشانه اسرائیل شده است و اعتراضات مردمی را در سراسر جهان شاهد هستیم.


بیشتر بخوانید


وی حمایت جدی از مردم مظلوم فلسطین را وظیفه‌ای همگانی دانست و یادآور شد: باید این تکلیف شرعی و انسانی را با شیوه‌های مختلف از حضور در صحنه گرفته تا نمایش پُررنگ در رسانه‌ها به منصه ظهور بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: حضور ناو‌های آمریکایی و کمک‌های این کشور‌ها به اسرائیلی‌ها آب در هاون کوبیدن است.

وی در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص فوت ۶ نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان هاجر شهرکرد گفت: این مسائل نباید به اُفت استعداد‌ها و نیرو‌های خوبی و استعداد‌های درمانی منجر شود و رفع ضعف‌ها و کاستی‌ها ضروری است.

به گفته وی، در خصوص مسائل درمانی نباید این مساله به اُفت جایگاه خوب و استعداد‌های طبی و پزشکی و نیرو‌های متعهد و ارزشمند استان منجر شود و باید قدر این نیرو‌های مستعد و متعهد را دانست، اما انتظار است ضعف به طور حتم بیان شود.

وی تصریح کرد: منظور از جایگاه مدیریتی نیست بلکه ظرفیت‌ها و استعداد‌ها و توانمندی‌هاست که متخصصان دغدغه‌مند و استعداد و متعهد را باید مورد توجه قرار گیرد.

نکونام توجه و میدان دادن به متخصصان بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری را ضروری اعلام و تاکید کرد: افراد متخصص، خیرین و کسانی که سرمایه‌گذاری کلان در حوزه بهداشت و درمان دارند، باید از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت شوند.

وی افزود: البته مطالبات، کمبود‌ها و ضعف‌هایی نیز وجود دارد که به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر خود ارجاع شد و به تدریج رفع شود و اصلاحات لازم در این زمینه ایجاد شود و نباید اجازه اعتماد عمومی به بهداشت و درمان دچار خدشه وارد شود و اعتراضاتی نیز به نوع مدیریت‌ها وجود دارد که باید از سوی متولیان وزارت بهداشت به دقت بررسی شود و به نشاط و شادابی کاری مجموعه وزارت بهداشت و درمان افزوده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به برخی هنجارشکنی‌های فرهنگی یادآور شد: این هنجارشکنی‌ها نباید انجام شود و در شرایط کنونی مطلوب نیست و این ضدارزش‌ها در شأن استان نیست.

نکونام اظهار داشت:برخی از ناهنجارشکنی نباید صورت گیرد و برخی از هنجار شکنی‌ها و ضد ارزش‌ها در شان استان نیست و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد سالم برگزار شود و مراقب باشیم با دست خودمان نقشه‌های دشمن را عملی نکنیم و آب به آسیاب دشمن نریزیم چرا که دشمن به دنبال استحاله فرهنگی است.

وی با اشاره به ساخت مصلا در نقاط مختلف کشور گفت: احداث مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد در دوران فعالیت آیت‌الله محمدرضا ناصری نماینده سابق، ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه وقت شهرکرد آغاز شد و اکنون به پیشرفت قابل‌توجهی رسیده است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: نگهداری مصلای‌ها به هزینه‌ها و مدیریت درست را می‌طلبد.

وی با اشاره به آسیب به پشت‌بام‌های مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد در زمستان گذشته افزود: امسال برای مرمت بخشی از این آسیب‌ها ۵۰ میلیارد ریال هزینه شد و این مصلای هم‌اکنون کمبود نیروی انسانی دارد و آمادگی برای جذب خادم افتخاری در این مجموعه وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری مستمر میز خدمت در ۱۳ هفته اخیر یادآور شد: در این مدت ۲۰ دستگاه اجرایی به‌طور مستمر حضور داشته‌اند و هشت دستگاه اجرایی به‌مدت ۱۲ هفته حضور یافتند.

نکونام با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو اظهار داشت: روز جهانی کودک، روز جهانی نابینایان، روز جهانی استاندارد و روز و هفته نیروی انتظامی را گرامی می‌داریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.