علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در کشورمان هنوز هوش مصنوعی وارد کتب درسی نشده است. البته در سالهای گذشته معاونت ابتدایی و متوسطه، سواد دیجیتال را در کتب درسی کار و فناوری ارائه دادهاند.
وی افزود: یکی از چالشهای مهم وزارت آموزش و پرورش در حوزه هوش مصنوعی ، مسئله تجهیزات و امکانات است.
او ادامه داد: متاسفانه در برخی از مدارس کشور امکان اجرایی سازی استفاده از هوش مصنوعی وجود ندارد. سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در تلاش است تا زیرساختها، تجهیزات و امکانات را برای استفاده از هوش مصنوعی فراهم کند.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص آموزش شش زبان جدید خارجی نیز اظهار کرد: باید با شورای عالی آموزش و پرورش جلساتی برگزار شوند.
وی افزود: این سازمان در نظر دارد تا تولید محتوای شش زبان جدید را بر عهده نگیرد. استاندارد و چارچوب آموزش زبانهای جدید خارجی در قالب راهنمای برنامه درسی زبانهای خارجی آماده شدهاست.
او ادامه داد: با مجموعههایی که میتوانند تولید محتوا کنند همکاریهایی خواهیم داشت تا پس از تولید و تایید محتوا بستههای آموزشی به مدارس ارائه شوند.