سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی مرکز معاینه فنی حافظ قطعات در منطقه ۱۲ اصفهان

مدیرعامل مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان گفت:مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک حافظ قطعات در خیابان امیر کبیر راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به آغاز فعالیت مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک «حافظ قطعات»، گفت: این مرکز معاینه فنی در منطقه ۱۲ شهرداری و به‌صورت تلفیقی با خدمات دیگر خودرویی در خیابان امیر کبیر راه‌اندازی شده است.

سیدعلی عبدالهی افزود:در حال حاضر در شهر اصفهان هشت مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک، شامل مراکز معاینه فنی تاکسیرانی، جی، ارغوانیه، حمایت، راهور، بهار، شفق و حافظ قطعات و یک مرکز معاینه فنی خودرو‌های سنگین، وجود دارد.

او گفت:کد سیمفای این مرکز معاینه فنی که مربوط به مجوز وزارت کشور برای صدور معاینه فنی خودرو‌ها هست، به‌تازگی دریافت شده و امکان سرویس دهی به ۱۰۰ دستگاه خودرو در دو شیفت کاری را دارد.

عبدالهی ادامه داد: در مناطق شمالی شهر اصفهان علاوه بر مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک تاکسیرانی در منطقه هفت و مرکز معاینه فنی خودرو‌های سبک انجمن حمایت در منطقه ۱۴، مرکز معاینه فنی «حافظ قطعات» در منطقه ۱۲ و خیابان امیرکبیر جهت سهولت شهروندان راه‌اندازی شد.

او تاکید کرد: بر اساس قانون، خودرو‌هایی که از عمر تولید آن‌ها چهار سال زمان گذشته است باید به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنند، چراکه با توجه به وجود قوانین مربوطه راهنمایی و رانندگی، کنترل نظارت، اعمال قانون و جریمه سیستمی برای خودرو‌هایی که این مجوز معاینه فنی را ندارند، اعمال می‌شود.

تاکنون دریافت معاینه فنی برای موتور سیکلت اجباری نبوده است، اما با ابلاغیه‌هایی که از سوی مراجع قانونی انجام گرفته، موتورسیکلت‌هایی که در کلان‌شهر تردد می‌کنند باید نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

عبدالهی ادامه داد: از شهروندان درخواست دارم قبل از اتمام تاریخ معاینه فنی خودور‌های خود، به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و عیوب خودرو‌های خود را رفع کنند تا دچار مشکل و مشمول جریمه نشوند و به مباحث کاهش آلایندگی هوا کمک کنند.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه همه فرایند مراکز معاینه فنی خودرو‌های سبک به صورت سیستمی است و به‌طور مستمر تخصص و مهارت افراد شاغل به کار در این مراکز مورد سنجش و آزمون قرار گرفته است، گفت: شهروندان در حال حاضر بدون کمترین اتلاف وقت می‌تواند به این مراکز مراجعه کنند و مجوز معاینه فنی خودروی خود را دریافت کنند.

او با اشاره به اینکه برای نخستین بار در شهر اصفهان دو خط معاینه فنی موتور سیکلت را راه اندازی کردیم، گفت: این دو خط در مرکز معاینه فنی شفق منطقه ۱۳ و دوم در مرکز معاینه فنی انجمن حمایتی منطقه ۱۴ قرار دارد.

عبدالهی تاکید کرد: تاکنون دریافت معاینه فنی برای موتور سیکلت اجباری نبوده است، اما با ابلاغیه‌هایی که از سوی مراجع قانونی انجام گرفته، موتورسیکلت‌هایی که در کلان‌شهر تردد می‌کنند باید نسبت به دریافت معاینه فنی اقدام کنند.

منبع: ایمنا


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.