سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاسمی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تا دو هفته آینده کلاس بدون معلم نخواهیم داشت

دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با قولی که وزیر آموزش و پرورش داد امیدواریم در یک الی دو هفته آینده کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

شیوا قاسمی‌پور، دبیر اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره کمبود معلم در کشور گفت: کمبود معلم یک معضل است و برای دیروز، امروز و چند سال گذشته نیست بلکه از قبل بوده است.

وی ادامه داد: یکسری کم‌کاری‌هایی از طرف دولت شده مثلا ظرفیت دانشگاه فرهنگیان ۲۵ هزار نفر بود که به چهار هزار نفر تغییر یافته است.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس گفت: آموزش و پرورش نمی‌تواند معلم را از هر جایی بگیرد و معلمان باید در دانشگاه فرهنگیان تربیت شوند. در دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی، تربیت دبیر داشتیم که از این وظیفه خود را خارج کرده‌اند.

وی اضافه کرد: مجلس در خصوص دانشگاه تربیت دبیری شهید رجایی ورود کرده و ماده ۲۳۴ اعمال شده است و تحقیق و تفحص از این دانشگاه انجام شده و متخلفان به دستگاه قضا معرفی می‌شوند.

قاسمی‌پور اظهار کرد: مجوز‌هایی که برای استخدام معلمان داده می‌شد مجوز‌های آن چنانی نبوده است، اما در یکی دو سال قبل اتفاقات خوبی افتاده است.

دبیر اول کمیسیون آموزش کمیسیون آموزش تصریح کرد: امسال نزدیک ۳۳ هزار معلم پشت خط هستند و منتظر ورود هستند. چند روز پیش در کمیسیون آموزش یک جلسه با اداره استخدامی وزارت آموزش و پرورش گذاشتیم و این مشکلات را مطرح کردیم. امید داریم این تعداد نیرو وارد وزارت آموزش و پرورش شوند و مشکل کلاس‌های بدون معلم حل شود.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس بیان کرد: نیرو‌های خرید خدمات را گفته بودند که دیگر نیایند حالا دوباره آن‌ها و نیرو‌های حق‌التدریس را دعوت کردند. برای آزمون، تکمیل ظرفیت گذاشتند و با قولی که وزیر داد امیدواریم در یک الی دو هفته آینده کلاس بدون معلم نداشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.