سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت کارگران مورد تأکید و توجه است

مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، سلامت کارگران مورد تأکید است.

همایش ایمنی و تقدیر از مدیران عامل برتر ایمنی و کمیته‌های حفاظت و بهداشت کار تعدادی از واحد‌های تولیدی استان، با حضور طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد.  

طالبی در این مراسم گفت: تولید سالم هزینه‌بر است و کارفرمایان نباید سلامتی واحد و کارگران خود را به دلایل اقتصادی فدا کنند و چنانچه شرایط کار کارگران از ایمنی بالایی برخوردار باشد، قطعاً در ارائه تحقق شعار سال و خواسته مردم و تولید بیشتر گام‌های استوارتری را بر می‌دارند.  

همچنین در این مراسم، پرنده مدیرکل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اهمیت ایمنی در کار واحد‌های تولیدی، گفت: ایمنی در کار، مسئله بسیار مهمی است که ارگان‌های مختلف در آن نقش دارند و با نظارت کامل بازرسی کار بر عملکرد واحد‌ها تأکید ویژه‌ای بر حفظ سلامت کارگران داریم.  

او افزود: سلامت کارگران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده وموضوع ایمنی واحد‌های کارگری که زیر نظر بازرسان کار ارزیابی و پایش می‌شود باید از طرف کارفرمایان جدی گرفته شود.

پرنده گفت: نشست‌های تخصصی با کارفرمایان و توجیه آن‌ها و پخش ویدیو‌های آموزشی مرتبط جهت افزایش ایمنی و رعایت اصول مربوط ضروری است که باید مدنظر بازرسان کار قرار گیرد و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات، کارفرمایان متخلف مطابق مواد ۱۰۵ و ۱۷۵ قانون کار به مراجع قضایی معرفی شوند.

در پایان این مراسم از ١٢ واحد تولیدی برتر در حوزه ایمنی و بهداشت کار در خراسان جنوبی تقدیر شد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.