سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحمتی:

۴ تن زباله از حاشیه رودخانه کن جمع‌آوری شد

رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهر تهران گفت: در امتداد پویش مردمی بی‌زباله، صبح امروز از حاشیه رودخانه کن حدود ۴ تن زباله جمع‌آوری شد.

علیرضا رحمتی، رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست شهر تهران در حاشیه برنامه پویش مردمی بی‌زباله با اشاره به تشریح چرایی و اهمیت اجرای برنامه‌هایی این چنینی و قدردانی از علاقمندانی که به صورت داوطلبانه در این پویش مردمی شرکت کردند، گفت: هدف اصلی این برنامه‌های نمادین فرهنگ‌سازی در حوزه محیط زیست بوده و این موضوع از اهم وظایف محیط زیست است.

وی اظهار کرد: در این برنامه پاکسازی حدود ۴ تن زباله از حاشیه رودخانه کن جمع‌آوری شد و جمع‌آوری نخاله‌ها تا پایان پاکسازی منطقه از تمامی نخاله‌ها ادامه خواهد داشت.

احمد قیومی فرماندار تهران هم در این مراسم ضمن تشریح وظایف قانونی سازمان‌های مرتبط با پسماند‌ها و منابع آبی، گفت: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای مدیریت اصولی پسماند‌ها بر اساس قانون و پاکسازی منطقه و رودخانه و حریم آن و همچنین نصب پیام‌های زیست محیطی در طول جاده و تعبیه سطل‌های زباله به میزان لازم و کافی برای دسترسی ساده عموم مردم ضروری است.

وی در ادامه اشاره‌ای به برنامه جدی فرمانداری برای جذب حداکثری مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست داشت و خواستار همفکری و همکاری تمام ارگان‌های ذیربط در این خصوص شد.

در ادامه این برنامه ماشین‌آلات مخصوص جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی برای جمع‌آوری به محور‌های از قبل تعیین شده اعزام شده و در سه محور اصلی زباله‌های رها شده در حاشیه جاده و رودخانه با حضور علاقه‌مندان به محیط زیست پاکسازی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
خدا خیرتون بده جنگلهای کلاردشت و عباس آباد زباله و سگ ولگرد بیداد می کنه
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
۴ تن زباله از حاشیه رودخانه کن جمع‌آوری شد
این جمله را اصلاح نمایید

4 تن زباله از بی توجه ای مردم به قوانین محیط زیست جمع آوری گردید .
ناشناس
۰۸:۰۹ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
زباله نداختن در حاشیه رودخانه ها ساحل دریاها و داخل جنگلها و هرجایی که فکرشو میکنیم ما انسانها دخیل هستم در آلوده کردن محیط زیست باید از کودکی آموخته شود وبعد در مدرسه به بچه های ما یاد داده شود حتی در کتبهای درسی باشه و ضرر زیانش را برای بچه ها توجیه شود اگر این آموزش مفید چند سال قبل انجام شده بود الان جنگل‌ها ی استان زیبای گیلان سراوان جنگل‌های دیگه کوه ها دریاها محیط های تفریحی ما آلوده کثافت نگرفته بود الان هم هنوز دیر نشده ماهی را هروقت از آب گرفته شود تازه هست برای نسل‌های بعدی ما در کتاب های درس گنجانده شود تا ایرانی تمیز داشته باشیم انشالله
ناشناس
۰۱:۰۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۲
کاش این کارو فرهنگ سازی کنید که همه جا انجام بدهند مخصوصا شمال و جنوب کشور