سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات گازرسانی به ۱۹ روستای رفسنجان

 مدیرعامل گاز استان کرمان گفت:  امروز در ۱۷ روستا در منطقه راویز از کشکوییه و ۲ روستا از توابع سرچشمه رفسنجان عملیات گازرسانی آغاز شد. 

محمدرضا سلیمانی در آئین آغاز عملیات گازرسانی به ۱۹ روستای رفسنجان که با حضور فرماندار، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و مدیران شهرستانی برگزار شد، گفت: امروز در ۱۷ روستا در منطقه راویز از کشکوییه و ۲ روستا از توابع سرچشمه رفسنجان عملیات گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان آغاز شد. 

او افزود: این پروژه قرار است برای اهالی ۱۹ روستا و هزار خانوار در قالب ۵ هزار نفر جمعیت و ۸ صنعت رفسنجان اجرا و مشعل گاز در ۴۵۰ روز آینده برای آن‌ها روشن شود و نعمت گاز به این نقاط هم برسد.

سلیمانی درباره پوشش گازرسانی در مناطق شهری رفسنجان، بیان داشت: گازرسانی به ۶ شهر سرچشمه، بهرمان، صفاییه، کشکوئیه و رفسنجان به طور ۱۰۰ درصد انجام شده و برای ۹۷ درصد روستا‌های شهرستان هم گازرسانی اجرا شده که با انجام گازرسانی به مناطق راویز و ۲ روستای دهوئیه و اوراف از توابع سرچشمه این پوشش به ۹۸ درصد افزایش خواهد یافت.

حسین رضایی، فرماندار رفسنجان هم در این آئین گفت: دولت فعلی رسیدگی به مناطق محروم را در دستور کار دارد و در منطقه محروم راویز رفسنجان هنوز گازرسانی انجام نشده بود که خوشبختانه در این دولت اجرای آن در دستور کار قرار گرفت و اهالی این روستا‌ها از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

او افزود: استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تحقق عدالت اجتماعی، از جمله گازرسانی به اقصی نقاط کشور، جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است و  بدین منظور شرکت گاز استان کرمان و شهرستان رفسنجان، تمام توان خود را برای برخوردار ساختن ساکنان خطه محروم راویز و ۲ روستای سرچشمه از گاز طبیعی بسیج کرده است.

حجت الاسلام حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم در این آئین گفت: راویز منطقه محروم است و سابقه درخشانی دارد و شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و مسئولیتی دارد و باید تلاش کرد راویز و روستاهایش زنده شود.

او افزود: بازگشت روستاییان به زادگاهشان و مهاجرت معکوس با انجام زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ایجاد فرصت‌های دیگر محقق می‌شود.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: مسیر راویز کوهستانی است و طرح مطالعاتی گازکشی به مدت یک سال طول کشید و متاسفانه فرآیند طولانی شد و خواهشمندیم در این پروژه، شرکت گاز استان کرمان سرعت ببخشد تا بتوان هر چه زودتر گازرسانی را انجام داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.