سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به باشگاه خبرنگاران اعلام شد؛

واگذاری دو هزار هکتار اراضی برای ساخت شهرک‌های ویلایی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت و واگذاری شهرک‌های مسکونی ویلایی با رعایت الگوی ایرانی اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: احداث شهرک‌های متعدد متناسب با الگوی ایرانی اسلامی در نقاط مختلف کشور به ویژه فارس را در دستور کار خود قرار داده ایم.

به گفته مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، این شهرک‌ها در فواصل کمی از مرکز استان ها  قرار گرفته، و مساحت اراضی برخی از این شهرک ها از جمله استان فارس بیش از ۲ هزار هکتار است که در قالب چندین شهرک مسکونی پس از انجام مطالعات طرح جامع عملیات آماده‌سازی آغاز خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: نقشه‌برداری و مطالعات طرح جامع این شهرک‌ها انجام شده و در شرف تایید در مراحل استانی و ملی است.

مالکی تصریح کرد: الگوی ساخت معماری اسلامی ایرانی در این شهرک‌ها لحاظ شده و اولویت واگذاری به صورت ویلایی است.

گفتنی است که دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به‌کار خود اجرای پروژه نهضت ملی مسکن را برای حل مشکل مسکن آغاز کرد و پس از آن ساخت مسکن به صورت یک یا ۲ طبقه و به عبارت دیگر افقی (حیاط دار) در طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است؛ طرحی که به گفته کارشناسان هم موجب کاهش هزینه‌های ساخت و هم افزایش سرعت اجرای این طرح‌ها خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.