سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسریع در پرداخت تسهیلات ساخت با تصویب آیین نامه جهش تولید مسکن

عضو انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: با تصویب آیین نامه جهش تولید مسکن روند پرداخت تسهیلات ساخت تسریع پیدا می کند.

 

آیین‌نامه اجرایی ماده ۵ قانون جهش تولید ‌مسکن در کمیسیون تخصصی دولت تصویب شد که اجرای این آیین نامه در جهت تسهیل تامین مالی ساخت و اجاره مسکن در هیأت دولت به تصویب رسیده است.

براساس این گزارش، با تصویب نهایی این آیین‌نامه در دولت، مقررات صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای تامین مالی ساخت و اجاره مسکن تسهیل می‌شود.

در این رابطه ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه تخصیص و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تا به امروز توسط بانک های عامل به صورت کامل اجرایی نشده است و هنوز بانک ها در پرداخت این تسهیلات با مشکل مواجه هستند گفت:  امیدواریم با تصویب تسهیلات ساخت شاهد تقویت و تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن باشیم.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن استان تهران اظهار کرد: دولت باید هرچه سریع‌تر برنامه ریزی لازم برای تسریع در روند پرداخت این تسهیلات را در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد اجرای بهتر پروژه ها باشیم چرا که بدون پرداخت این تسهیلات امکان اجرا وجود ندارد.

او ادامه داد: طبق قانون جهش تولید مسکن در سال اول باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شد که از این میزان تنها ۲۰ درصد پرداخت شده است.

گفتنی است با تصویب  این آیین نامه ما شاهد تخصیص بهینه منابع مالی و امکان سرمایه‌گذاری خُرد در مسکن، خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۹ مهر ۱۴۰۲
اولویت وام با 25 متریاست