سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابه جایی ۹۹۴ هزار و ۹۹۷ مسافر در جاده‌های خراسان جنوبی

سرپرست اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از جابه جایی ۹۹۴ هزار و ۹۹۷ مسافر از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان از ابتدای سال خبر داد.

سالاری سرپرست اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال از سوی ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری ۳۸۳ هزار و ۵۶۲ نفر مسافر به استان وارد و ۴۲۰ هزا و ۱۲۹ مسافر از استان خارج شد گفت: همچنین در این مدت ۵۷۴ هزار و ۱۰۵ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

او افزود: مسافران جابجا شده از سوی ناوگان حمل و نقل مسافر استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان ۷.۰۶ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره مسافر اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد: بیشترین سهم جابجایی مسافر از مبدأ شهرستان‌های استان مربوط به شهرستان طبس با ۳۸۳ هزار و ۵۸۲ نفر و کمترین سهم جابجایی مسافر مربوط به شهرستان درمیان با ۵ هزار و ۳۶۲ نفر مسافر بوده است.

سالاری گفت: عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و تهران بوده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۴۹۲ نفر راننده در بخش مسافر استان شاغل هستند بیان کرد: ۲۹۷ دستگاه سواری کرایه، ۲۰۶ دستگاه مینی بوس و ۲۷۹ دستگاه اتوبوس کار جابجایی مسافرین از مبدأ ۱۵ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می‌دهند. 

سرپرست اداره مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در راستای ارتقای سطح خدمات به مسافران، علاوه بر نظارت‌های لازم بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل، رانندگان و ناوگان حمل و نقل عمومی در پایانه‌های مسافری و در طول محور‌های مواصلاتی استان، بررسی وضعیت عملکرد شرکت ها، رانندگان و ناوگان از طریق سامانه‌های کاربردی از جمله داپ، صورت وضعیت آنلاین و کارت هوشمند در دستور کار بوده و تخلفات مشاهده شده نیز به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع می‌شود.

سالاری در ادامه به راه اندازی سامانه لیست انتظار مسافرین بر روی وب سایت‌های شرکت‌های حمل و نقل مسافر و به نشانی www.payaneha.com و www.payaneha.ir به منظور تسهیل در رزرو و اخذ بلیت از شرکت‌های حمل و نقل مسافری اتوبوسی استان در ایام دارای ازدحام مسافر و همچنین درج Qr-code بر روی بلیت‌های صادره شرکت‌های حمل نقل به منظور تسهیل در ارسال انتقادات، پیشنهادات و شکایات در سال ۱۴۰۱ اشاره کرد.

او افزود: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفر‌ها دراستان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.