سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دوبرابری کشت کلزا در کنگاور

رییس جهاد کشاورزی کنگاور با اشاره به اینکه بیشترین کشت کلزا در استان کرمانشاه در این شهرستان انجام می‌شود، گفت : امسال نسبت به پارسال میزان سطح کشت کلزا و دانه‌های روغنی حدود ۲ برابر افزایش یافته است.

محمد خزایی رییس جهاد کشاورزی کنگاور گفت : پارسال ۴۸۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کنگاور به کشت کلزا و دانه‌های روغنی اختصاص یافت که امسال این میزان به بیش از ۹۰۰ هکتار رسید.

وی افزود: شهرستان کنگاور حائز رتبه اول بالاترین سطح زیر کشت کلزا در سال زراعی ۴۰۳-۴۰۲ در سطح استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه شهرستان کنگاور یکی از قطب‌های مهم تولید گیاه روغنی کلزا در منطقه بوده و سهم بسزایی در کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی را دارد، افزود: سال گذشته نیز یک چهارم کل تولیدات کلزای استان در شهرستان کنگاور تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: جهت تولید کیفی کلزا، حدود هفت هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذور تولید داخل و وارداتی یارانه‌ای و همچنین ۴۲۰ تُن انواع کود‌های فسفاته، پتاسه و ازته بین کلزا کاران توزیع شده است.

خزایی با اشاره به تلاش برای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی اظهار کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت کلزا و دانه‌های روغنی مصمم است.

وی خاطرنشان کرد: کشت این محصول سبب افزایش درآمد کشاورزان شده و همچنین خاصل خیزی خاک را بدنبال دارد.

به گفته وی، آب مصرفی محصول کلزا در هر هکتار ۳ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است و این میزان آب مصرفی نسبت به سایر غلات از جمله گندم کمتر است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.