سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اتمام واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در رامشیر

در طرح سراسری عملیات تب برفکی تعداد ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین رامشیر بصورت رایگان واکسینه گردید.

میلاد عامری رئیس اداره دامپزشکی رامشیر گفت: در این طرح نسبت به واکسیناسیون ۹۰ هزار راس دام سبک و سنگین در قالب بخش دولتی و خصوصی در ۱۳۱ روستای شهرستان و با تحقق ۱۰۰ درصد پیش بینی عملیات در سال ۱۴۰۲ اقدام گردید.

او می‌گوید: در طرح سراسری عملیات تب برفکی تبالغ بر ۳۸۰۰ راس دام سنگین و بیش از ۸۶ هزار راس دام سبک بصورت رایگان واکسینه گردید 

به گفته او با توجه به اینکه این بیماری واگیر و درمان هزینه بردار می‌باشد به دامداران توصیه میشود در کنترل و پیشگیری از بیماری با واکسیناتور‌های اعزامی به روستا‌ها و دامداری‌ها به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون همکاری لازم را به عمل آورند.

 میلاد عامری گفت: این طرح با هدف ایجاد ایمنی مناسب در دام‌ها و در راستای حفظ و حراست از سرمایه دامی شهرستان رامشیر و به منظور رسیدن به اهداف کنترلی بیماری تب برفکی بر اساس دستورالعمل ارسالی سازمان دامپزشکی کشور انجام گرفت.

به گفته او با توجه به ویروسی بودن بیماری تب برفکی درمان موثری برای آن وجود ندارد و پیشگیری از طریق واکسیناسیون دام‌ها مهمترین راه جلوگیری از خسارت اقتصادی و انجام برنامه‌های بهداشتی و امنیت زیستی و قرنطینه‌ای از عوامل موثر در برنامه‌های کنترل این بیماری است.

رییس اداره دامپزشکی رامشیر گفت: دامداران باید برای جلوگیری از شیوع بیماری تب برفکی از ورود و خروج هر نوع دام به دامداری‌های خود جلوگیری کرده و عملیات واکسیناسیون را نیز به موقع انجام دهند.

برچسب ها: واکسن دام ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.