سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلوگیری از دست‌اندازی‌ها به حریم رودخانه زاینده رود

مدیر دفتر مهندسی سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: حریم و بستر زاینده رود از ۱۱۴ محوطه ویلایی آزادسازی شد.

مدیر دفتر مهندسی سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای رفع تصرف حریم و بستر رودخانه زاینده رود، گفت: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، طی هشت سال یک هزار و یکصد هکتار از حریم و بستر رودخانه زاینده رود و دریاچه سد آزاد شده است.


احمدرضا صادقی افزود: حدود ۳۵ کیلومتر از حریم رودخانه دیوارکشی،۶۰ کیلومتر آن رُپِرگذاری (شاخص گذاری) و ۳۰ کیلومتر از بستر زاینده رود لایروبی شده است.


صادقی با بیان اینکه از اسفند سال ۱۴۰۰ آزادسازی حاشیه رودخانه از تصرف ارگان‌های دولتی آغاز شد بیان کرد:در قالب این طرح، اردوگاه تفریحی آموزش و پرورش، مجموعه تفریحی شهرداری باغ‌بهادران، مجموعه ویلایی شهرداری زرین‌شهر، باغ جوان زرین‌شهر و تصرفات شهرداری شهر زاینده‌رود مطابق با خط طرح آزادسازی رودخانه زاینده رود از حریم و بستر این رودخانه عقب نشینی کردند.


به گفته وی، رفع تصرفات مربوط به تأسیسات شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان از حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود با توجه به اینکه برای تأمین آب آشامیدنی و مباحث پدافند غیر عامل بوده است از دستور کار این طرح خارج شد.


مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه از اسفندماه سال ۱۴۰۱ نیز آزادسازی تصرفات اشخاص حقیقی در حریم و بستر زاینده‌رود آغاز شد، ادامه داد: این طرح در سه نقطه رودخانه در دو بخش شهر باغ‌بهادران و مدیسه شهر لردگان برنامه‌ریزی و اجرا شد که تا مرداد امسال از ۱۲۴ محوطه ویلایی که شناسایی شده ۱۱۴ محوطه مطابق با خط طرح آزاد شده و ۱۰ محوطه به عللی باقی مانده است.


صادقی بیان کرد: آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده رود از تصرفات اشخاص حقیقی کار بسیار سنگینی بود، زیرا ویلا‌های اطراف رودخانه و تصرفاتی که از سال‌های قبل شده بود، همه آن‌ها مدعی داشتن سند ملکی و ثبتی و مجوز ساخت و ساز از شهرداری و بخشداری بودند و این تعداد آزادسازی در این بازه کار بسیار بزرگی بود.


او با بیان اینکه در محدوده سد زاینده رود و دریاچه سد نیز رفع تصرفات انجام شد، گفت: در شرق اصفهان منطقه شاه کرم نیز حریم رودخانه زاینده‌رود از بند تعدادی باغ ویلا آزاد شد.


آنطور که مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفته: بودجه آزادسازی‌ها و ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و از جمله رودخانه زاینده‌رود تاکنون از محل اعتبارات جاری شرکت آب منطقه‌ای استان هزینه شده وبرای ادامه این طرح مهم نیاز به اعتبارات ملی و مدیریت بحران است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.