سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فروش هزارو ۱۸۹ خودروی توقیفی در سیستان و بلوچستان

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از فروش هزارو ۱۸۹ دستگاه خودروی توقیفی در سیستان و بلوچستان از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد .

 حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصطفوی‌نیا   گفت: بزرگ‌ترین مزایده به تعداد ۴۰۰ دستگاه وسایل نقلیه موتوری توقیفی در استان برگزار شد.

وی افزود: در راستای تاکیدات ریاست قوه قضاییه در خصوص تعیین تکلیف سریع‌تر اموال و خودرو‌های توقیفی، خودرو‌های موجود در پارکینگ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مورد بازدید قرار گرفت.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی خود را در قبال حقوق بیت‌المال و مردم مسئول می‌داند و از این رو با توجه به اینکه در حفظ و نگهداری از اموال مردم نیز مسئولیت داریم و به همین منظور رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده خودرو‌ها و اموال توقیفی که مدت زمانی بیشتر از زمان مورد نیاز قانونی توقیف شده و در انبار مانده اند مورد بررسی قرار گرفته و اکثر آن‌ها تعیین تکلیف شده است.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۰۷ میلیارد تومان از فروش ۷۰۶ دستگاه خودروی توقیفی و ۱۷ میلیارد تومان از فروش ۱۵۵ دستگاه خودروی مصادره‌ای در استان به دست آمده و مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تاکنون از فروش خودرو‌های تبصره ۲ به حساب خزانه عودت داده شده و تمام خودرو‌های به مزایده گذاشته شده کمتر از ۳ ماه در پارکینگ بوده و فروش خودرو به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضا است.

مصطفوی‌نیا افزود: در شش ماهه نخست امسال تعداد ۲۵۷ دستگاه انواع وسائط نقلیه موتوری از پارکینگ‌های خصوصی و یگان‌های کاشف سطح استان به پارکینگ مرکزی دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان انتقال یافته است.

وی گفت: همچنین تعداد ۵۶۰ دستگاه انواع وسائط نقلیه موتوری به یگان‌های کاشف و دستگاه‌های عضو واگذار شده است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مبلغ ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ عودت وجوه خودور‌های توقیفی تبصره ۲ ماده ۲۱۵ قانون که در مزایده‌های عمومی در معرض فروش قرار گرفته و پس از اخذ حکم قطعی مصادره و به حساب خزانه داری کل کشور واریز شده است.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ عودت وجوه خودور‌های توقیفی تبصره ۲ ماده ۲۱۵ قانون که در مزایده‌های عمومی در معرض فروش قرار گرفته و پس از اخذ حکم قطعی مصادره و به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز شده است.

مصطفوی‌نیا موجودی خودور‌های موضوع قانون مبارزه با مواد مخدر در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۳۰ دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۶۰ دستگاه خودور‌های مصادره‌ای هستند که مراحل آماده‌سازی کارشناسی و فروش آن در درست اقدام است.

وی گفت: در سال گذشته نیز هزارو ۵۴۹ دستگاه به ارزش مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.