سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیای حقابه‌های فرا استانی برای تامین آب اردبیل ضروری است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: احیای حقابه فرااستانی برای تامین آب اردبیل ضروری است.

علیرضا نعمت سلطانی گفت: یکی از مشکلات آب استان اردبیل کمبود منابع است و همین امر تامین و توزیع آب را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل می گوید: از رسانه‌ها انتظار داریم این پیام را به مردم منتقل کنند که آب تمام شده است و اگر آن را درست مصرف نکنیم روز به روز مشکلات کم‌آبی و بی‌آبی تشدید خواهد شد.

او عامل مهم مهاجرت‌ها از روستاها و شهرها را بی‌آبی اعلام کرد و افزود: زنگ خطر کمبود و حتی نبود آب، مدت‌هاست به صدا در آمده و اگر به دلایل مهاجرت مردم در اطراف و اکناف دقت کنیم، کمبود آب نقش بسزایی در این مهاجرت‌ها داشته است که آن هم تبعاتی همچون حاشیه‌نشینی را به کلانشهرها تحمیل کرده است.

نعمت سلطانی با بیان اینکه ۹۵ درصد آب زیرزمینی و روزمینی در استان اردبیل برای کشاورزی و پنج درصد برای شرب مصرف می‌شود، گفت: پنج برابر آب‌های زیرزمینی نیز از آب سدها استفاده می‌کنیم و باز هم با توجه به تغییر اقلیم و کاهش بارش‌ها و نیاز روستاها و شهرها با مشکلات جدی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل مهم‌ترین راهکار برای تامین آب مورد نیاز استان را احیای حق آبه اردبیل از منابع فرااستانی اعلام کرد و افزود: این امر مهم بارها به مسئولان و نمایندگان مجلس گوشزد شده است و آنها نیز تلاش می‌کنند تا محقق شود.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.