سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی مزرعه گردشگری شیلاتی در نهاوند

کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند از راه‌اندازی مزرعه گردشگری شیلاتی در این شهرستان خبر داد.

مصطفی کزازی گفت: صنعتی شدن مزرعه پرورش ماهی و استفاده از شیوه‌های جدید علمی علاوه بر استفاده کمتر از آب، میزان بهره‌وری را به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد.

او به اقدامات صورت گرفته در این راستا اشاره کرد و گفت: به منظور حرکت به سمت صنعتی شدن پرورش ماهی در سال جاری برنامه مطالعه احداث یک مزرعه صنعتی با ظرفیت تولید یک‌هزار و ۲۰۰ تن در سال در دست اقدام است که مراحل درخواست مجوز آن انجام گرفته است.

کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند به دیگر برنامه‌های در دست اقدام این اداره در جهت توسعه بخش شیلات اشاره کرد و تصریح کرد: افزایش تولید ۵۰۰ تن ماهی در مزرعه قزل پردیس به حالت متراکم و راه‌اندازی یک مزرعه گردشگری شیلاتی در برنامه کاری شیلات جهاد کشاورزی قرار دارد.

کزازی در خصوص مزرعه گردشگری شیلاتی در این شهرستان گفت: هم اکنون ۹۰ درصد عملیات اجرایی انجام شده که با بهره‌برداری از این فضا، مکانی زیبا برای تفریح و گردشگری مردم فراهم می‌شود.

 او به ظرفیت‌های شهرستان در حوزه شیلات اشاره کرد و افزود: نهاوند با دارا بودن ۶ سراب کم‌نظیر، ۸۶ مزرعه پرورش ماهی که ۸۰ درصد آن‌ها فعال است، پتانسیل تولید ۲۵ درصد بچه ماهی و جلوگیری از ورود ۴۰ درصد تخم چشم زده به کشور و صادرات سالانه ۱۰۰۰ تن ماهی از مجموع تولید ۳۰۰۰ تن تولید ماهی سالانه یکی از مهمترین مرکز آبزی‌پروری غرب کشور است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.